اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

هنر و رسانه  /  سینما و تئاتر

فعالیت هنرمندان تئاترِ تالار حافظ از تهیه ماسک فراتر رفت/ از تهیه ویلچر تا ارزاق برای نیازمندان

تعدادی از هنرمندان تئاتری که از اسفند ماه سال گذشته مشغول تهیه ماسک در تالار حافظ برای نیازمندان بودند، این روزها بیشتر دست به کار شده و برای شناسایی محرومان به برخی مناطق تهران و اطراف شهر می روند.

فعالیت هنرمندان تئاترِ تالار حافظ از تهیه ماسک فراتر رفت/ از تهیه ویلچر تا ارزاق برای نیازمندان

به گزارش خبرنگار تئاتر خبرگزاری فارس، قصه تهیه ماسک ، دستکش و گان به سرپرستی حمید شریف زاده در تالار حافظ مدتی است که بر سر زبان ها افتاده و از رییس شورای شهر و شهردار تهران ، مسئولان دیگر هنرهای نمایشی تا هنرمندان به تالار حافظ سر می زنند ، برخی حمایت می کنند و برخی نیز تصمیماتشان در حد حرف باقی می ماند.

حمید شریف زاده و گروهش مدتی است که فعالیت هایش از تهیه ماسک و دستکش فراتر رفته و به شناسایی برخی خانواده های محروم در اطراف تهران و جنوب شهر می پردازند و برایشان ارزاق تهیه می کنند. شریف زاده در این مدت صحبتی در فضای عمومی جامعه درباره این فعالیتشان انجام نداده و به چند عکس و متن در فضای مجازی اکتفا کرده است آن هم برای اینکه بتواند خیرین بیشتری را جذب خود کند.

در این مدت برخی هنرمندان چون بهرام رادان و فاطمه گودرزی به این مرکز سر زدند. کنسرت های تک نفره هنرمندانی چون پرواز همای در تالار حافظ برگزار شد و ..

شریف زاده در این باره به خبرنگار تئاتر فارس گفت: ماسک و گان و پخش ارزاق برای ما به همینجا ختم نشد این روزها به هر خانه ای که می رویم، هزار مشکل دارند. یکی تحت پوشش بهزیستی است و دیگری همین شرایط را هم ندارد و فقط توکلش به خداست. اصلا شرایط عجیب و غریبی را به چشم می بینیم از سقف خانه هایی که آب می دهد تا دیوارهایی که ریخته و صاحب خانه هایی که رحم ندارند...

وی در ادامه گفت: ما تلاش داریم در حد توانمان به هر یک از این خانواده ها رسیدگی کنیم. تا به حال به برخی مناطق سر زدیم. مثلا روز گذشته که روز بازیگر هم بود، ما از صبح سمت ورامین رفتیم و از آنجا قرچک و آب باریک و جاهای دیگر رفتیم. برای برخی ویلچر تهیه کردیم که معلول در خانه داشتند الان هم دو ـ سه ویلچر آماده داریم و بعد از ظهر تصمیم داریم به همان خانه ها سر بزنیم و ویلچر را به آنها تحویل دهیم.

وی با اشاره به اینکه مردم و خیرین در این مسیر کمک حال ما هستند، گفت: آقای حناچی در بازدیدی که از تالار حافظ داشتند از من سوال کردند که این فعالیت از کجا حمایت می شود و من هم گفتم از جیب خیرین و مردم. آقای حناچی هم به ما گفتند که کمک خواهند کرد اما تا به حال که اتفاقی نیافتاده است، بهرحال در این دوره نباید از ما انتظار داشته باشند که در سیکل اداری و بروکراسی آن برای گرفتن کمک قرار بگیریم.

شریف زاده اظهار داشت: این روزها هر چه زودتر بتوانیم جلوی انتشار ویروس را بگیریم کار بزرگی انجام داده ایم.

وی درباره ارزاقی که برای برخی خانواده ها تهیه کرده اند، گفت: برخی از این ارزاق شامل رب، روغن، سویا، ماکارانی، عدس، تن ماهی، مایع ضدعفونی دست، ماسک و...است. واقعا این روزها به چشم دیدیم که برخی زندگی ها اصلا نمی گذرد و مرد خانه به دلیل کرونا امکان کار ندارد.

شریف زاده اظهار داشت: آدم هایی هستند که در این شرایط فقط عکس یادگاری می گیرند اما کسانی هم هستند که ما حرفمان تمام نشده پای کار ایستاده اند. بنیاد رودکی فعلا پشت کار ما ایستاده و حداقل کاری که کرده فضا و تجهیزات در اختیار ما قرار داده است و همین هم برای ما خوب است . جاهای دیگر و افراد دیگر هم می توانند حرکتی بکنند تا نور امیدی به این کارگاه بتابد و از این بچه هایی که الان ماه هاست بدون چشم داشت کار می کنند، حمایتی کند.

وی با نقدی از سلبریتی هایی که این روزها هی چکاری انجام نمی دهند، گفت: عده ای دیروز روز بازیگر را به من تبریک گفتند اما من واقعا بدم آمده از این تبریکات . علتش هم این است که بازیگر فقط جلوی دوربین رفتن و صحنه نیست، بازیگر باید یک وقت هایی هنرش را طور دیگری نشان دهد، الان هنر بچه های بازیگر می تواند جمع آوری کمک و بسیج کردن یک عده آدمی باشد تا جریانی را شکل دهد. من در حد توان و محدودیت هایی که هست می توانم اطلاع رسانی کنم اما یک عده که زور بیشتری دارند باید به میدان بیایند.

 

شریف زاده اظهار داشت: یک سری همکاران ما هنوز عکس گل و بالکن ها یا ویدئو موزیک با شمع در فضای مجازی می گذارند. واقعا فضای مجازی کاربردهای دیگر هم دارد و ما از همین فضا دل معلولان را شاد میکنیم و پول جمع میکنیم تا اساس زندگی یک نفر در خیابان نرود.این روزها خوشحالم که یک تعداد آدم دور و بر من برای کار خیر سبقت می گیرند اما یک عده دیگر می بینند اما کاری نمی کنند.

وی درپایان گفت: امیدوارم به زودی بساط کرونا از کشور ما و همه دنیا رخت ببندد و شرایط همه به حالت عادی بازگردد.

 

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول