اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

علم و پیشرفت  /  آموزش

فارس من| تکمیل ظرفیت برمبنای درخواست دانشگاه انجام می‌شود

سخنگوی سازمان سنجش آموزش کشور گفت: تکمیل ظرفیت برمبنای درخواست دانشگاه‌ ها انجام می‌دهد.

فارس من| تکمیل ظرفیت برمبنای درخواست دانشگاه انجام می‌شود

به گزارش خبرنگار گروه علمی و دانشگاهی خبرگزاری فارس، سامانه «فارس من» سامانه‌‌ای است که مخاطبان خبرگزاری فارس می‌توانند از طریق آن مشکلات خود در تمام حوزه‌ها را مطرح کنند تا خبرنگاران خبرگزاری فارس این مشکلات را پیگیری کرده و پاسخ آن را از مسؤولان دریافت کنند.

مخاطبان خبرگزاری فارس موضوع «لزوم توجه به تکمیل ظرفیت دکتری ۹۸» را مطرح کرده و از خبرگزاری فارس خواستار گفت‌وگو با مسئولان شدند که خبرنگاران خبرگزاری فارس برحسب وفای به عهد این موضوع را در دستور کار قرار دادند.

این مخاطبان نوشته‌اند:« باتوجه به مشکلات پیش آمده در پذیرش دکتری امسال حق خیلی از افراد تضییع شد مثلا افرادی با رتبه ۲۵ مهندسی صنایع اصلا قبول نشدند لطفا تکمیل ظرفیت قرار بدهید. ما جمع کثیرى از داوطلبان دکترى ٩٨ به دلیل اعمال حد نصاب و پذیرش سلیقه‌اى اساتید متأسفانه حتى با رتبه‌هاى خوب پذیرش نشدیم على ایحال در تمام مقاطع حتى دکترى پزشکى تکمیل ظرفیت اعمال ولى در کمال تعجب فقط براى دکترى غیر پزشکى تکمیل ظرفیت برگزار نشد و تلاش دوستان، تجمع جمعى درب سازمان سنجش و اعتراضات مکرر به وزارت علوم و سازمان سنجش متأسفانه مثمرثمر واقع نشد. حالیه با وجود ویروس منحوس کرونا که روزانه تعداد کثیرى از هموطنان عزیزمان را درگیر بیمارى مى‌کند و با آمار وحشتناک فوت شدگان برگزارى آزمون قطعا پر مخاطره بر سلامت و جان داوطلبان است از طرفى تأخیر مکرر در برگزارى آزمون خود مزید بر علت در ایجاد استرس و عدم تمرکز بر مطالعه را ایجاد مى کند آن هم در شرایطى که با وجود این بیمارى جانگیر استرس وافرى در زندگى روزمره بوجود آمده است لذا تقاضامندیم اولا به دلیل تبعیض و ظلم بارز در تضییع حق داوطلبان در برگزارى تکمیل ظرفیت دکترى ٩٨ و از طرف دیگر با شیوع ویروس کرونا و با اولویت قرار دادن حفظ سلامت و جان داوطلبان نسبت به برگزارى تکمیل ظرفیت دکترى ٩٨ مساعدت فرمائید.»

* تکمیل ظرفیت برمبنای درخواست دانشگاه انجام می‌شود

در پیگیری خبرنگار فارس، فاطمه زرین‌ آمیزی سخنگوی سازمان سنجش آموزش کشور گفت: این سازمان برمبنای درخواست دانشگاه‌ تکمیل ظرفیت انجام می‌دهد. 

وی گفت: اگر دانشگاهی درخواست نداشته باشد سازمان نمی‌تواند از قول خودش تکمیل ظرفیت را  انجام دهد. زمانی که نتایج و قبولی‌ها اعلام می‌شود سازمان نمی‌داند که دانشجو برای ثبت‌نام به دانشگاه مورد نظر مراجعه کرده یا نه و دانشگاه باید به سازمان اعلام کند که در چه رشته‌هایی ظرفیت خالی دارد.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول