اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  سمنان

استقرار موکب دائمی استان سمنان در شهر مهران

دبیر ستاد اربعین حسینی (ع) استان سمنان گفت: ایلام، استان معین سمنان در پیاده‌روی اربعین حسینی (ع) است که با مکان‌یابی مناسب، استقرار موکب دائمی استان سمنان در شهر مهران انجام می‌شود.

استقرار موکب دائمی استان سمنان در شهر مهران

به گزارش خبرگزاری فارس از سمنان، حسن اسلامی‌راد پیش از ظهر امروز در جلسه ستاد اربعین حسینی (ع) استان سمنان که به ریاست معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار سمنان در سالن مدیریت بحران استانداری برگزار شد، اظهار کرد: بحث اعزام شبه کاروانی و گروهی زائران اربعین حسینی در سال ۹۹، در این جلسه طرح موضوع شد و مورد بحث، بررسی و تبادل‌نظر قرار خواهد گرفت.

وی اضافه کرد: این دستورالعمل از ستاد مرکزی به ستادهای استانی ابلاغ شده است تا طی برگزاری جلسات استانی با دریافت نقطه نظرات و پیشنهادات، اصلاحات احتمالی این دستورالعمل به‌منظور تکمیل و تقویت آن صورت گیرد.

مدیرکل دفتر انتظامی و امنیتی استانداری سمنان بیان کرد: در سال‌های گذشته کاروان‌های اربعین حسینی به‌صورت گروهی و انفرادی به این سفر معنوی اعزام می‌شدند که ایجاد برخی بی‌نظمی‌ها در کُریدورهای مرزی، عدم پیش‌بینی وسایل نقلیه برای اعزام، ازدحام در مرزهای خروجی و برخی موارد دیگر از جمله مشکلات این حوزه بود که دستورالعمل مذکور برای بهبود و تسهیل در سفر زائران ابلاغ شده است.

اسلامی‌راد ادامه داد: در این دستورالعمل آمده است که کاروان‌های زیارتی اربعین حسینی با تعداد ۲۰ تا ۴۰ نفر زائر با یک سرپرست که مسؤولیت این کاروان را برعهده دارد به این سفر معنوی اعزام شوند.

وی تصریح کرد: شرح وظایف و برنامه‌های موردنیاز به جهت اجرای هرچه بهتر این دستورالعمل، برای کمیته‌های ذیل ستاد اربعین حسینی تعیین شده است.

دبیر ستاد اربعین حسینی (ع) استان سمنان تأکید کرد: مسائل و مشکلات در خصوص اعزام کاروانی همواره کمتر بوده و با برنامه‌ریزی‌های لازم، میزان کیفیت خدمات ارائه شده نیز افزایش می‌یابد که با تحقق این دستورالعمل، نتیجه مثبت و بهتری را نیز در این حوزه شاهد هستیم.

اسلامی‌راد افزود: ایلام، استان معین سمنان در پیاده‌روی میلیونی اربعین حسینی (ع) است که با مکان‌یابی مناسب، استقرار موکب دائمی استان سمنان در شهر مهران انجام می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: جلسات ستادهای شهرستانی اربعین حسینی به‌صورت مستمر و منظم در دستور کار فرمانداران قرار داشته باشد؛ صدور مجوز برای موکب جدید انجام نخواهد شد و نیاز است تا موکب‌های شهرستانی نیز با هماهنگی فرمانداران به‌منظور ارائه خدمات و تسهیلات بهتر، مورد ساماندهی قرار گیرند.

انتهای پیام/۲۵۶۸/س/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول