اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  شرق آسیا و اقیانوسیه

ژاپن وضعیت اضطراری را تا 11 خرداد تمدید کرد

در میان افزایش نگرانی‌ها از شیوع بیشتر کرونا، نخست‌وزیر ژاپن اعلام کرد که وضعیت اضطراری در این کشور تا 31 ماه می (11 خردادماه) تمدید می‌شود.

ژاپن وضعیت اضطراری را تا 11 خرداد تمدید کرد

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، در پی افزایش نگرانی‌ها از افزایش شیوع کرونا، «شینزو آبه» نخست‌وزیر ژاپن امروز (دوشنبه) اعلام کرد که وضعیت اضطراری این کشور تا 31 ماه می (11 خردادماه) تمدید می‌شود.

بنا به گزارش خبرگزاری روسی اسپوتنیک، وضعیت اضطراری در ژاپن چهارشنبه هفته جاری در حالی به اتمام می‌رسد که وزیر اقتصاد این کشور در روزهای اخیر از رفع برخی محدودیتها در این کشور برای ازسرگیری فعالیتهای اقتصادی و نیز بازگشایی پارکها و موزه ها خبر داده بود.

وضعیت اضطراری به فرمانداران محلی، قدرت بیشتری می‌دهد تا از مردم بخواهند در خانه‌هایشان بمانند و از کسبه نیز درخواست کنند که مغازه‌های خود را تعطیل کنند با اینحال، در اغلب موارد برای عدم پایبندی به قوانین، مجازاتی برای افراد در نظر گرفته نشده است و در عوض بر فشارهای اجتماعی و احترام به مسئولان تکیه دارد.

چندی قبل نخست‌وزیر ژاپن  اعلام کرد که در صورت عدم مهار ویروس کرونا، امکان برگزاری المپیک توکیو در سال آینده میلادی وجود ندارد. کمیته بین‌المللی المپیک و دولت ژاپن ماه گذشته میلادی، به دنبال بحران ویروس کرونا، بازی‌های المپیک توکیو را تا ژوئیه ۲۰۲۱ به تعویق انداختند.

طبق جدیدترین آمار و ارقام پایگاه اطلاع رسانی worldometers، تاکنون ابتلای 14 هزار و 877 نفر در ژاپن به کرونا تأیید شده است و 487 نفر نیز جان خود را از دست داده‌اند.

انتهای پیام/م

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول