اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

جامعه  /  محیط زیست و گردشگری

دریافت مجوز استخدام 50 محیط‌بان ویژه دریایی/ پایش‌­های ماهواره‌­ای و پهپادی سواحل و تالاب­‌ها

معاون محیط زیست دریایی سازمان حفاظت محیط زیست گفت: در نظر داریم در تمام سواحل، تالاب­‌ها و جزایر کشور از طریق مطالعات ماهواره‌­ای و سنجش از راه دور و هم‌چنین تصاویری که ازطریق پهپاد دریافت خواهیم کرد پایش بسیار مستمر و دقیقی را انجام دهیم.

دریافت مجوز استخدام 50 محیط‌بان ویژه دریایی/ پایش‌­های ماهواره‌­ای و پهپادی سواحل و تالاب­‌ها

به گزارش خبرنگار محیط زیست خبرگزاری فارس، معاون محیط زیست دریایی و تالاب­ها سازمان حفاظت محیط زیست، دریافت مجوز استخدام 50 محیط بان ویژه دریایی برای سال 99، پهنه ­بندی مکان استقرار آب شیرین­‌کن­ ها، پهنه­‌بندی آمایش سرزمین منطقه مکران به مساحت 9 میلیون هکتار، شناسایی ترکیب مواد نفتی در خلیج فارس، پایش­های ماهواره­ای و پهپادی سواحل و تالاب­ ها، حفاظت از لا‌‌ک‌­پشت­های دریایی و جمع آوری گازهای همراه نفت در 2 میدان نفتی فروزان و درود را از مهم­ترین اقدامات این معاونت در حوزه خلیج فارس برشمرد.

احمد رضا لاهیجان زاده به مناسبت روز «ملی خلیج فارس» با اشاره به اینکه بیشترین اکوسیستم متعلق به شمال خلیج فارس است گفت: خلیج همیشه فارس یکی از با ارزش­ترین اکوسیستم­های طبیعی دنیا را به خود جای داده است و عمده سواحل شمالی که خوشبختانه به جمهوری اسلامی ایران تعلق دارد دارای بیشترین ویژگی اکوسیستم در خود است و همچنین جزایر بسیار با ارزشی از نظر زیستگاه­های زیست ­محیطی در خلیج فارس وجود دارد.

وی با بیان اینکه  برای حفاظت از این زیست‌گاه‌­ها و اکوسیستم ­های بسیار با ارزش اقداماتی درسال 98 انجام شده است، گفت: اخبار خوبی در برنامه ­های حفاظتی در 2 بخش اقدامات درون سازمانی و برون سازمانی برای حفاظت از منطقه ارزشمند خلیج فارس انجام شده و یا در دست انجام است.

 معاون محیط زیست دریایی سازمان حفاظت محیط زیست افزود: امسال 2 پاسگاه به بهره برداری خواهد رسید و امیدواریم تا سال 1400 بتوانیم 3 پاسگاه دیگر را نیز به بهره برداری برسانیم تا درمجموع 5 پاسگاه در سواحل جنوبی کشور داشته باشیم.

***پهنه­‌بندی مکان استقرار آب شیرین­‌کن­‌ها

معاون محیط زیست دریایی با بیان اینکه توسعه در آینده به سمت سواحل جنوبی خواهد بود که جزء برنامه­های استراتژیک دولت است در مورد پهنه­بندی مکان استقرار آب شیرین­کن­ها اظهار داشت:  مطالعات مکان­های یاد شده در استان هرمزگان به پایان رسیده است و مطالعات مربوط به استان بوشهر نیز تا نیمه امسال به اتمام خواهد رسید.

احمدرضا لاهیجان زاده با اشاره به اینکه قرارداد نحوه فعالیت آب شیرین­کن­ها منعقد شده است، گفت: بخش وسیعی از سواحل جنوبی کشور از این طریق پهنه­بندی را انجام خواهیم داد همچنین پهنه­بندی آمایش سرزمین منطقه مکران به مساحت 9 میلیون هکتار درحال انجام است که امیدواریم  درسالجاری این پهنه­بندی نیز به پایان برسد.

***شناسایی ترکیب مواد نفتی خلیج فارس

معاون محیط زیست دریایی سازمان حفاظت محیط زیست گفت: شناسایی ترکیب مواد نفتی ازدیگر فعالیت­های درون سازمانی است که به کمک دانشگاه­ها درحال انجام است و امسال به پایان می­رسد که از این طریق به راحتی هرگونه آلودگی نفتی که درخلیج فارس ایجاد می­شود با نمونه­برداری­ دقیقاً مشخص می­شود  از کدام میدان نفتی و یا از کدام کشور به خلیج فارس وارد شده است.

***پایش‌­های ماهواره­ای و پهپادی سواحل و تالاب­ها

معاون محیط زیست دریایی سازمان حفاظت محیط زیست با بیان اینکه پایش­های ماهواره­ای و  پهپادی سواحل و تالاب­ها از دیگر اقدامات درون سازمانی است که از فروردین سال 99 فعالیت خود را شروع کرده است، گفت: در نظر است در تمامی سواحل، تالاب­ها و جزایر کشور ازطریق مطالعات ماهواره­ای و سنجش از راه دور و همچنین تصاویری که ازطریق پهپاد دریافت خواهیم کرد پایش بسیار مستمر ودقیقی را انجام دهیم.

لاهیجان ­زاده همچنین به فعالیت­های پاکسازی سواحل، جزایر و سکوهای نفتی در سال گذشته برای حفاظت از خلیج فارس اشاره کرد.

معاون محیط زیست دریایی سازمان حفاظت محیط زیست با قدردانی از دوستداران و سازمان­ های مردم نهادگفت: حفاظت از لاک­ پشت­ ها را در سال 98 با کمک سازمان های مردم نهاد شروع کردیم  و به کمک دوستداران محیط ­زیست منطقه آزاد چابهار برای تمامی سایت­ هایی که لاک­‌پشت­ ها در آن محدوده تخم­گذاری می­­­‌کنند برنامه­ ی حفاظتی ویژه ­ای اجراء می­شود.

وی با اشاره به اقدام ملی برای  مقابله با آلودگی­ های دریایی گفت: در این زمینه در آستانه قرارداد با دانشگاه­ های معتبر کشور هستیم تا برنامه ­ای جامع برای حفاظت از خلیج فارس تهیه شود  تا با مصوبه دولت و درصورت نیاز با مصوبه مجلس بتوانیم  در این مورد اقدام کنیم.

لاهیجان زاده ادامه داد: جمع آوری گازهای همراه نفت در 2 میدان نفتی فروزان و درود به اتمام رسیده و به پتروشیمی خارک منتقل شده و به ثروتی در منطقه بدل شده است.

معاون محیط زیست دریایی سازمان حفاظت محیط زیست  با قدردانی از تمامی ادارات کل محیط زیست استان­های ساحلی و دیگر دستگاه­ها و اینکه نزدیک به 18 متولی در دریا با سازمان حفاظت محیط زیست همکاری دارند، گفت: هرکدام از این دستگاه­ها فعالیت­های مربوط به خودشان را دارند که امیدواریم این همکاری­ ها بیشتر شود و استمرار داشته باشد تا بتوانیم از ثروت الهی بنام خلیج همیشه فارس برای نسل­های آینده هم حفاظت کنیم.

***دریافت مجوز استخدام 50 محیط بان ویژه دریایی

همچنین جمشید محبت خانی فرمانده یگان حفاظت محیط زیست کشور نیز گفت: با موافقت سازمان اداری و امور استخدامی که با درخواست سازمان حفاظت محیط زیست انجام شد، امسال شاهد استخدام و آموزش50 محیط­بان با رسته دریایی خواهیم بود که جدا از 250 نفر محیط­بانی است که برای فعالیت درمناطق 4 گانه حفاظتی استخدام خواهند شد.

وی افزود: یگان حفاظت محیط زیست کشور باتفاق معاونت محیط زیست دریایی که به تازگی از پویایی خاصی برخوردارشده است، به دنبال احیاء پاسگاه­های مربوطه و تامین نیروی انسانی هستیم.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول