اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  زنجان

95 درصد گندم‌کاران زکات فطره خود را پرداخت می‌‎کنند

نماینده ولی فقیه در استان زنجان گفت: طبق اطلاعات کسب شده بیش از 95 درصدگندم‌کاران زکات فطره خود را پرداخت می‌کنند که این میزان در قیدار 100 درصد است.

95 درصد گندم‌کاران زکات فطره خود را پرداخت می‌‎کنند

به گزارش خبرگزاری فارس از زنجان، آیت‌الله شیخ علی خاتمی در جلسه شورای زکات استان زنجان اظهار کرد: زکات از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است و در این راستا باید مبلغین برای تبلیغ و ترویج این فریضه مهم تلاش کنند.

نماینده ولی فقیه  در استان زنجان با اشاره به اینکه در حال حاضر استان زنجان جزو استان‌های پیشرو در بحث جمع‌آوری زکات است، گفت: در حال حاضر رویکرد کمیته امداد در بحث جمع‌آوری زکات به صورت متمرکز است که اقدام مناسبی است.

وی با اشاره به اینکه طبق اطلاعات کسب شده بیش از 95 درصدگندم‌کاران زکات فطره خود را پرداخت می‌کنند که این میزان در قیدار 100 درصد است، گفت: خوشبختانه امسال بارندگی نیز خوب بوده است و امیدواریم شاهد افزایش بیش از پیش پرداخت زکات باشیم.

خاتمی فقرا را اولویت مصرف زکات معرفی کرد و گفت: فتوای اکثریت مراجع اختصاص زکات به فقیر شکمی است و تا این مورد وجود دارد به موارد دیگر زکات تعلق نمی‌گیرد.

نماینده ولی فقیه  در استان زنجان در ادامه از همکاری خوب بانک‌ها و صدا و سیما در امر ترویج فریضه مهم زکات تقدیر کرد و گفت: تبلیغات صدا و سیما تاثیر بسزایی در تشویق مودیان داشته است.

وی همچنین با تأکید بر حفظ عزت نفس نیازمندان در توزیع بسته‌های معیشتی افزود: در این زمینه باید دقت لازم به عمل آید که علاوه بر کمک به نیازمندان، عزت نفس آنها خدشه‌دار نشود.

همچنین مدیرکل کمیته امداد استان زنجان اظهار کرد: سال قبل با کمک مودیان جمع‌آوری 18 میلیارد و 500 میلیون تومان زکات واجب را داشتیم که رشد 32 درصدی نسبت به سال قبل داشت.

هدایت صفری با اشاره به تأکید شورای زکات مبنی بر هزینه‌کرد 80 درصدی زکات برای محرومان و 20 درصد برای امور عام‌المنفعه گفت: این درصد در زنجان 85 به 15 است.

وی با اشاره به ریز هزینه‌کرد مبلغ زکات جمع‌آوری شده در استان گفت: در این حوزه 280 مسکن تعمیر، تکمیل و تحویل نیازمندان شد که مبلغ آن 2 میلیارد و 400 میلیون تومان بود.

صفری ادامه داد: همچنین در حوزه سرویس بهداشتی و حمام نیازمندان و کمک به تکمیل جهیزیه، معیشت تحصیل و درمان 11 میلیارد و 600 میلیون تومان هزینه شد.

مدیرکل کمیته امداد استان زنجان در ادامه از تکمیل و مرمت 38 پروژه در استان هم خبر داد و گفت: همچنین در حوزه تبلیغی نیز یک هزار و 750 دقیقه خبر و گزارش در حوزه ترویج فرهنگ زکات پخش شد.

وی به انجام تبلیغات محیطی در روستاها و همچنین نام‌گذاری معابر به عنوان زکات اشاره و بیان کرد: این کار با همکاری بخشداران و فرمانداران انجام شد.

صفری در ادامه به جذب 53 مبلغ ویژه زکات در استان اشاره کرد و گفت: همچنین 2 هزار و 421 عامل افتخاری زکات در استان فعالیت دارد.

مدیرکل کمیته امداد استان زنجان با اشاره به برگزاری 52 جلسه شورای زکات گفت: خوشبختانه با تبلیغ صورت گرفته 82 درصد روستاهای مشمول، زکات خود را پرداخت کرده‌اند.

وی با اشاره به اینکه مبلغ زکات تعیین شده برای امسال زنجان نیز 33 میلیارد و 400 میلیون تومان بوده که در شورای عالی زکات مصوب شده است، گفت: البته پیشنهاد جهاد کشاورزی 50 میلیارد تومان بوده است که اگر همت همگانی باشد امیدواریم که این اتفاق بیافتد.

وی گفت: همچنین درباره ساماندهی زکات فطره باید اینگونه باشد که هر مسجدی اقدام به جمع‌آوری زکات کرده و در بین  نیازمندان همان محل توزیع شود.

انتهای پیام/73005/ق

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول