اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  لرستان

آسمان لرستان از فردا بارانی می‌شود

مدیرکل هواشناسی لرستان گفت: با فعالیت سامانه بارشی طی روزهای سه‌شنبه و چهارشنبه در استان، رگبار باران و رعد و برق، وزش باد، کاهش دما و احتمال بارش تگرگ مهمترین پدیده‌های جوی هستند.

آسمان لرستان از فردا بارانی می‌شود

بهروز مرادپور امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در خرم‌آباد، اظهار کرد: با ورود سامانه بارشی به لرستان از روز سه‌شنبه تا عصر روز چهارشنبه شاهد رگبار باران و رعد و برق، وزش باد شدید و تندبادهای لحظه‌ای، کاهش دما و احتمال بارش تگرگ در همه مناطق استان هستیم.

وی عنوان کرد: با فعالیت این سامانه بارشی آبگرفتگی معابر عمومی و سیلابی شدن مسیل‌ها در برخی مناطق، اختلال در ترددهای جاده‌ای، لغزندگی سطح جاده‌ها، کاهش میدان دید افقی با مه آلودگی هوا و خطر برخورد صاعقه دور از انتظار نیست.

مدیرکل هواشناسی لرستان بیان کرد: از این‌رو توصیه‌ می‌شود هم‌استانی‌ها با اجتناب از ترددهای غیرضروری به ویژه در محورهای مواصلاتی، رعایت نکات ایمنی رانندگی، از صعود به ارتفاعات پرهیز کنند.

مرادپور تاکید کرد: همچنین با توجه به وزش باد شدید و احتمال وقوع تگرگ، محافظت از مزارع و باغات به کشاورزان و باغداران توصیه می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: از سویی با توجه به احتمال وقوع صاعقه عشایر از تردد در ارتفاعات پرهیز کرده و دیگر اقدامات پیشگیرانه را انجام دهند.

مدیرکل هواشناسی لرستان سپس با اشاره به پیش‌بینی شکل‌گیری هسته‌های گرد و خاک بر روی کشور عراق، گفت: از این‌رو پیش‌بینی‌ها از وزش باد شدید و افزایش غلظت آلاینده‌های جوی در همه نقاط استان از روز سه‌شنبه خبر می‌دهد.

مرادپور تصریح کرد: با وزش باد و افزایش غلظت آلاینده‌ها، کاهش کیفیت هوا و دید افقی پیش‌بینی می‌شود.

وی اظهار کرد: بر این اساس به هم‌استانی‌ها توصیه می‌شود با اجتناب از ترددهای غیرضروری به ویژه برای کودکان، سالخوردگان و بیماران قلبی و ریوی اقدامات پیشگیرانه لازم را انجام دهند.

انتهای پیام/۸۵۰۱۲

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول