اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  خراسان شمالی

عده‌ای از شعار بومی گزینی سوء استفاده می‌کنند

استاندار خراسان شمالی گفت: عده‌ای به خاطر سو استفاده خودشان، آدرس شناسنامه می‌دهند هرچند قطعاً بودن نیروی بومی و رشد آن واجبات است اما منافاتی با ورود نیروی غیربومی ندارد لذا اگر به هر دو توجه نکنیم به شرایط فعلی استان دچار می‌شویم.

عده‌ای از شعار بومی گزینی سوء استفاده می‌کنند

به گزارش خبرگزاری فارس از بجنورد محمدعلی شجاعی ظهر امروز در دیدار اعضای شورای شهر بجنورد اظهار کرد: ابتدا باید بجنورد را به‌عنوان مرکز استان بسازیم زیرا خراسان شمالی در وهله اول با بجنورد شناخته می‌شود و شهرستان‌ها برخی خدمات را از بجنورد بگیرند همان‌طور که ما نیز برخی خدمات را از تهران می‌گیریم.

وی افزود: شورای شهر چند کار بزرگ را طراحی و ارائه دهد و ما نیز کمک می‌کنیم تا این فعالیت‌های بزرگ رقم بخورد البته نمی‌دانم چرا ما فقط طرح مشکل می‌کنیم اما برای حلش نه پیگیری می‌کنیم و نه طرحی می‌دهیم.

استاندار خراسان شمالی با دادن مهلت ده روزه برای ارائه طرح‌های عملیاتی خاطرنشان کرد: این طرح‌ها با برآوردهای مالی به ما ارائه شود تا بدانم دقیقاً چه پروژه‌ای با چه مبالغی موردنیاز است.

وی افزود: شرح وظایف سازمان‌های مربوطه را در این پروژه‌ها معین کنید تا از تمام ظرفیت‌های استان استفاده شود.

شجاعی ادامه داد: بودجه شهرداری بجنورد بسیار کم است و از افزایش ۴۳۰ درصدی بودجه برای سال جاری خرسندیم منتها باید دوید تا این عدد تحقق یابد تا حداقل پروژه‌های شهرداری اجرا شود.

وی سیستم شهرسازی در کشور را اشتباه عنوان کرد و افزود: به همین دلیل هجوم مردم به مراکز شهر زیاد بوده البته این مشکل فقط بجنورد نیست اما برای حل این مسئله باید طرح داشت.

نماینده عالی دولت در خراسان شمالی تصریح کرد: اجازه ندارم به افراد منفی‌بافی که چهل سال است وظیفه خود را انجام نداده‌اند توجه کنم و اعضای شورای شهر نیز برای مردم به این منفی‌بافی‌ها توجه نکنند و فعالیت را به تعویق نیندازند.

وی شعار بومی گزینی را منسوخ دانست و بیان کرد: در استان نمی‌خواهم اسم بعضی‌ها را بومی دلسوز بگذارم. ببینید چه کسی دلسوز است و به شناسنامه نگاه نکنید. این مسئله خیلی وقت است در جهان حل‌شده لذا هر نیروی کارای توانمند را دستش را باید بوسید.

شجاعی در انتها تأکید کرد: عده‌ای به خاطر سو استفاده خودشان، آدرس شناسنامه می‌دهند هرچند قطعاً بودن نیروی بومی و رشد آن واجبات است اما منافاتی با ورود نیروی غیربومی ندارد لذا  اگر به هر دو توجه نکنیم به شرایط فعلی استان دچار می‌شویم.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول