اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  اصفهان

ارسال ماهواره نظامی سپاه چه تأثیراتی در نظام بین‌الملل دارد؟

کارشناس مسائل سیاسی گفت: ماهواره نظامی می‌تواند دست برتر قدرت جمهوری اسلامی ایران را در منطقه غرب آسیا به اثبات برساند و با این دستاورد ایران اشراف فوق‌العاده‌ای نسبت به حرکات و امکانات پایگاه‌های دشمن خواهد داشت.

ارسال ماهواره نظامی سپاه چه تأثیراتی در نظام بین‌الملل دارد؟

علیرضا احساندوست امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اصفهان با اشاره به دستاوردهای مهم ماهواره نظامی پرتاب شده به فضا، اظهار کرد: داده‌های این ماهواره قابل بهره‌برداری در حوزه نظامی و دفاعی است و این اقدام سپاه پاسداران انقلاب اسلامی چون اولین اقدام جمهوری اسلامی ایران به شمار می‌رود، یک انقلاب علمی در حوزه فضا محسوب می‌شود.

کارشناس مسائل سیاسی افزود: هر کشور و ملتی به فضا توانست دست پیدا کند، بخش زیادی از آینده قدرت خودش را در سطح بین‌المللی می‌تواند اثبات کند؛ بنابراین دستیابی جمهوری اسلامی ایران به فضا که البته در این دهه گذشته مسبوق به سابقه بوده ولی از بعد نظامی و بهره‌برداری‌های مختلفی که این ماهواره می‌تواند در ارتقای قدرت جمهوری اسلامی ایران داشته باشد قابل‌توجه است.

وی افزود: به‌ هر حال انقلاب اسلامی، دشمنان قسم‌خورده‌ای دارد که برخی از این دشمنان دارای قدرت فضایی هستند؛ اگر ما بخواهیم توازن قدرت و قوا را در سطح بین‌المللی به‌ویژه مقابل دشمنانی مثل آمریکا، انگلیس و رژیم غاصب صهیونیستی داشته باشیم الزاماً باید به فضا دست پیدا می‌کردیم.

احساندوست ادامه داد: ضمن اینکه هر کشوری بتواند عرصه‌های علمی را به لحاظ نو و جدید دنبال کند می‌تواند از لحاظ علمی، علم را ارتقا ببخشد؛ یعنی نباید علم را در انحصار چند قدرت جهانی قرار داد؛ بنابراین هر کشوری به‌ ویژه کشورهای مستقلی مثل ما و هرملتی می‌تواند به مرزهای دانش دست پیدا کند.

کارشناس مسائل سیاسی تصریح کرد: این ماهواره می‌تواند دست برتر قدرت جمهوری اسلامی ایران را به لحاظ نظامی در منطقه غرب آسیا به اثبات برساند و اشراف فوق‌العاده‌ای نسبت به حرکات و امکانات پایگاه‌های دشمن به‌ ویژه آمریکایی‌ها و صهیونیست‌ها خواهد داشت.

وی افزود: این حرکت نشان داد که قدرت ایران یک قدرت مبتنی بر تبلیغات و شعار نیست که رسانه‌های خارجی اعلام می‌کنند بلکه یک قدرت واقعی است و این اثبات قدرت برای کشورها و ملت‌های منطقه است که می‌تواند حرکت فوق‌العاده‌ای باشد.

احساندوست گفت: از جهت دیگر با توجه به اینکه تمام برنامه‌ها در جهان معطوف به مساله کرونا است اما جمهوری اسلامی با پرتاب این ماهواره نشان داد که جمهوری اسلامی با وجود سختی‌های مبارزه با کرونا، سایر برنامه‌های اساسی و استراتژیک خود را هم به پیش ببرد و این دو حرکت توانایی علمی جمهوری اسلامی ایران را هم در بخش سلامت و هم در بخش نظامی و فضایی به اثبات رساند.

انتهای پیام/۶۳۰۵۵/ص۲۰/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول