اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  غرب آسیا

توافق الکاظمی و احزاب سیاسی بر سر زمان جلسه رأی اعتماد پارلمان

یک نماینده عراقی گفت که «مصطفی الکاظمی» با فراکسیون‌های سیاسی پارلمان بر سر زمان جلسه رای اعتماد به کابینه خود به توافق رسیده است.

توافق الکاظمی و احزاب سیاسی بر سر زمان  جلسه رأی اعتماد پارلمان

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، «ندی شاکر جودت»، نماینده پارلمان عراق گفت که «مصطفی الکاظمی» نخست‌وزیر مامور تشکیل کابینه عراق از پارلمان خواهد خواست که پنج‌شنبه آینده نشست رای اعتماد به کابینه جدید عراق را برگزار کند.

وی در گفت‌وگو با پایگاه خبری «المعلومه» تصریح کرد: مصطفی الکاظمی و اغلب فراکسیون‌های سیاسی پارلمان توافق کرده‌اند که پنج شنبه آتی در نشست رای اعتماد به کابینه جدید عراق حضور یابند.

این نماینده عراقی افزود: الکاظمی تکلیف پست‌های وزارت دفاع و وزارت کشور را با توافق گروه‌های سیاسی روشن کرده است و فهرست کامل اسامی کابینه به پارلمان ارائه خواهد شد. 

وی انجام برخی تغییرات در فهرست کابینه جدید عراق طی روزهای آتی را بعید ندانست.

از سوی دیگر، «محمد البلداوی» نماینده فراکسیون الصادقون در پارلمان عراق گفت: الکاظمی گام بزرگی در مذاکرات با کلیه گروه‌های سیاسی درباره تشکیل دولت خود برداشته است.

 نخست‌وزیر مأمور به تشکیل کابینه عراق،  چهارشنبه پیش خبر داد که برنامه‌ خود را به ریاست پارلمان ارائه کرده است. رسانه‌های عراقی نیز فهرستی غیررسمی از اسامی وزرای کابینه او منتشر کردند که به صورت رسمی تایید نشد.

در چنین فضایی هنوز برخی احزاب سیاسی عراق پیش‌بینی می‌کنند که در صورت به بن‌بست رسیدن گفت‌وگوهای الکاظمی، ممکن است کار به جایی برسد که وی انصراف دهد و شخص چهارمی غیر از او مامور تشکیل کابینه شود.

انتهای پیام/م

 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول