اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  فارس

برخی به واسطه کرونا قصد تقابل دین و علم داشتند/ آموزش مجازی برای طلاب و اساتید همچنان ادامه دارد

رئیس حوزه‌های علمیه فارس با اشاره به اینکه در آغاز شیوع کرونا هجمه‌ای علیه دین و مذهب شکل گرفت، افزود: برخی درصدد ایجاد تقابل بین دین و علم در این حوزه بودند؛ اما اجتهاد پویایی که مجتهدین تشیع و در راس آن رهبری ارائه کردند، ثابت کرداین موضوعات تلاش‌های بیهوده‌ای بیش نبوده است.

برخی به واسطه کرونا قصد تقابل دین و علم داشتند/  آموزش مجازی برای طلاب و اساتید  همچنان ادامه دارد

به گزارش خبرگزاری فارس از شیراز،حجت الاسلام محمد استوار میمندی، ظهر امروز در نشستی خبری با بیان اینکه کرونا وضعیت کشور را در شرایط خاصی قرار داده است، اظهار داشت: این شرایط خاص به گونه‌ای است که تاریخ بشر کمتر آن را تجربه کرده است و مراودات مختلف را تحت تاثیر قرار داده؛ از همین رو دوران کرونا و پساکرونا از منظر تلاش‌های کادر درمان و مدافعان سلامت جزو نقاط عطف تاریخ جهان به‌شمار می‌رود.

استوار میمندی گفت: کرونا ثابت کرد هیچ تعارضی بین علم و دین نیست و دین آمده تا یاری‌رسان علم باشد.

رئیس حوزه های علمیه فارس با تقدیر از رئیس‌جمهوری برای بازگشایی مساجد در مراکز کم خطر، گفت: مساجد محلی برای تامین نیازهای معنوی انسان است و نیاز به آرامش روحی و معنوی هم باید مدنظر قرار گیرد.

وی ادامه داد: تعطیلی مساجد به همان اندازه می‌توانست به بعد معنوی جامعه لطمه وارد کند که تعطیلی بازار و اصناف به حوزه اقتصادی ضربه می‌زد.

استوار میمندی با بیان اینکه اهالی مسجد و متدینین جامعه نظم‌پذیرترین و توصیه‌پذیرترین افراد جامعه هستند، گفت: مساجد می توانند با رعایت پروتکل‌های بهداشتی به عنوان الگوی جامعه معرفی شوند.

وی در ادامه با اشاره به نقش روحانیت در مقابله با کرونا، اظهار داشت: عده‌ای سعی کردند با تزریق یاس و ناامیدی افراد را از پا در آورند؛ اما حوزه‌های علمیه به مثابه یکی از ارکان معنویت بخشی به جامعه، مراکز دینی را تعطیل کردند و پس از آن به کمک کادر درمانی شتافتند؛ همچنین از ابتدای شیوع کرونا، حوزه‌های کل استان فارس تعطیل شد و آموزش از ۱۰ اسفند ۹۸ به صورت مجازی ادامه یافت که همچنان نیز پابرجاست.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول