اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  غرب آسیا

نوری المالکی: با مواضع همسو با منافع عراق مخالفتی نداریم

نوری المالکی رئیس ائتلاف دولت قانون عراق گفت که مخالفت این ائتلاف با دولت «مصطفی الکاظمی» در راستای منافع و استقلال عراق بود.

نوری المالکی: با مواضع همسو با منافع عراق مخالفتی نداریم

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، «نوری المالکی» رئیس ائتلاف دولت قانون امروز (دوشنبه) در پاسخ به سؤالی در خصوص بیانیه این ائتلاف درباره مخالفت با «مصطفی الکاظمی» گفت که ائتلاف دولت قانون با هر موضعی در راستای «منافع ملی» همکاری خواهد کرد.

به نوشته وبگاه السومریه نیوز، او به خبرنگاران گفت: «طرح سیاسی دولت قانون بر اساس تشکیل دولتی کارآمد و قوی برای تحمل مسئولیت تاریخی در مقابل مردم و مواجهه با تهدیدات خطرناکی است که در زمینه‌های مختلف کشور را فرا گرفته است.»

نوری المالکی افزود: «تصمیم ما مبنی بر عدم رأی به دولت [مصطفی الکاظمی] به معنای این نیست که ائتلاف دولت قانون با مواضع و تصمیماتی که در راستای منافع عالی مردم عراق باشد، مخالفت خواهد کرد؛ همزمان مانعی ندارد که ائتلاف دولت قانون مخالفتش را با مواضعی که با منافع ملی در تضاد است، اعلام کند.»

ائتلاف دولت قانون روز گذشته در بیانیه‌ای اعلام کرد که در دولت مصطفی الکاظمی مشارکت نمی‌کند و به کابینه او در پارلمان نیز رأی اعتماد نخواهد داد.(جزئیات بیشتر)

شب گذشته «محمد الغبان»، رئیس فراکسیون «الفتح» عراق گفت که گروههای سیاسی از الکاظمی خواسته‌اند تا تغییراتی در برنامه و لیست وزرای پیشنهادی خود ایجاد کند.

مصطفی الکاظمی پنجشنبه گفته برنامه دولتی خود را به پارلمان و فراکسیون‌های پارلمانی ارائه کرد و یک هفته وقت دارد تا از این پارلمان رأی اعتماد بگیرد.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول