اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  هرمزگان

داستان فرار مدیران از پاسخگویی تمامی ندارد/ انتقاد اتحادیه صیادان کشور از مدیرکل بنادر هرمزگان

به‌دنبال وقوع حادثه آتش سوزی در بندر صیادی پشت شهر بندرعباس، مدیرکل بنادر و دریانوردی هرمزگان در مصاحبه‌ای عنوان کرد که اسکله مذکور فاقد مجوز بهره‌برداری است. این اظهارات با واکنش شدید سخنگوی اتحادیه صیادان کشور مواجه شد.

داستان فرار مدیران از پاسخگویی تمامی ندارد/ انتقاد اتحادیه صیادان کشور از مدیرکل بنادر هرمزگان

به گزارش خبرگزاری فارس از بندرعباس، کامران آتین سخنگوی اتحادیه صیادان کشور، پیش از ظهر امروز در گفت‌وگویی رسانه‌ای با اشاره به وقوع حادثه آتش سوزی و تلاش ویژه آتش‌نشانان پرتلاش شهر بندرعباس در اطفای این حریق و جلوگیری از سرایت این آتش‌سوزی به دیگر شناورهای صیادی حاضر در اسکله صیادی پشت‌شهر، اظهار کرد: متأسفانه اظهارات مدیرکل بنادر و دریانوردی استان هرمزگان بدنبال وقوع این حادثه مبنی بر این که این اسکله فاقد مجوز بهره‌برداری است، بسیار اظهارات سطحی و غیرمسؤولانه‌ای است که باید به طور جدی مورد واکاوی قرار گیرد و نمایندگان هرمزگان در مجلس شورای اسلامی از وزیر راه در این زمینه سوال کنند.


وی افزود: برابر قانون سازمان بنادر و دریانوردی موظف است ضمن تأمین امنیت و ایمنی بنادر کشور اعم از تجاری، صیادی و مناطق آزاد از ساخت و ساز و یا بهره برداری از تأسیسات و تجهیزات فاقد مجوز از این سازمان از طریق مراجع ذیصلاح قانونی جلوگیری کند و چگونه است که اسکله صیادی پشت شهر، سال‌ها است که در حال فعالیت است و سازمان بنادر تا به امروز از طرق مختلف حقوقی و قضایی، اقدامی برای مجاب کردن مسؤولان برای ایجاد ایمنی کافی در آن نکرده‌اند و حتی در صورت تخطی از این موارد می‌توانستند آن را با پیگیری حقوقی تعطیل کنند، اما به محض وقوع حادثه در این اسکله، آن را فاقد مجوز عنوان و مسؤولیت خود را در این زمینه به گردن دیگران می‌اندازند.

سخنگوی اتحادیه صیادان کشور اضافه کرد: مدیرکل بنادر و دریانوردی هرمزگان با مصاحبه ای ناآگاهانه در پاسخ به آتش سوزی شناور فلزی صیادی در بندر صیادی بندرعباس که 9 اردیبهشت ماه رخ داد میگوید که اسکله صیادی فاقد مجوز است. از وزیر راه و شهرسازی و مدیر سازمان بنادر و دریانوردی که با نصب چنین مدیرانی جامعه ای را با چالش و مشکلات مواجه می‌کند باید پرسید که تاوان بی تدبیری آن مدیرکل را چرا باید قشر بزرگ و سختکوش صیاد دهد که با نگاه رسمی بودن این بندر صیادی بر ساخت شناور و سرمایه گذاری در آن مجموعه پرداخته است.

آتین بیان داشت: جبران خسارات وارده با عدم نظارت و آگاهی مدیرکل بنادر و دریانوردی در استاندارد سازی و ایمنی آن بندرگاه را چه کسی به صیاد زیان دیده خواهد داد؟

وی از مدعی‌العموم، استاندار و مجمع نمایندگان هرمزگان خواست ضمن بررسی دقیق پروانه بهره برداری بندر صیادی بندرعباس در حمایت جامعه صیادی اقدام کرده و به طور جدی به مدیرکل بنادر و دریانوردی هرمزگان نسبت به سلب برخی مسؤولیت‌ها از خود تذکر جدی دهند تا نسبت به اعلام بی تدبیرانه خود در غیرقانونی بودن فعالیت صیادان عزیز در آن بندر از کلیه جامعه صیادی عذرخواهی کند.

انتهای پیاک/3264/ح

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول