اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  خراسان رضوی

تولید بیش از 4700 عنوان کتاب در خراسان رضوی

معاون فرهنگی و رسانه‌ای اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی گفت: سال گذشته بیش از 4 هزار و 726 عنوان کتاب برای اخذ مجوز به دبیرخانه نظارت بر نشر کتاب رسید.

تولید بیش از 4700 عنوان کتاب در خراسان رضوی

به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد به نقل از روابط عمومی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی، افشین تحفه گر با اشاره به اینکه سال گذشته بیش از 4 هزار و 726 عنوان کتاب برای اخذ مجوز به دبیرخانه نظارت بر نشر کتاب رسید، اظهار کرد:  2 هزار و 691 عنوان کتاب مجوز انتشار گرفتند و 3 هزار و 480 عنوان کتاب چاپ شده اعلام وصول شد.

معاون فرهنگی و رسانه‌ای اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی در خصوص شمارگان این کتاب‌ها گفت: 6 میلیون و 640 هزار و 49 جلد شمارگان کتاب‌های چاپ شده در سال 98 است.

وی ادامه داد: یک هزار و 321 عنوان تعداد عناوین کتاب با شمارگاه یک میلیون و 619 هزار و 134 جلد تعداد عناوین خروج کتاب از گمرک است.

تحفه‌گر ارزش ریالی صادرات کتاب در خراسان رضوی را بیش از 24 میلیارد توامان عنوان و بیان کرد: این مقدار صادرات کتاب برای اولین بار در سال 98 اتفاق افتاده است.

معاون فرهنگی و رسانه‌ای اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی در خصوص چاپ کتاب در فروردین ماه 99 متذکر شد: با وجود شیوع کرونا همچنین با توجه به اینکه سال گذشته، برای نخستین بار در خراسان رضوی سیستم صدور مجوز اینترنتی کتاب راه‌اندازی شد، علاوه بر این، این خدمات به صورت غیر حضوری انجام می‌شد، 198 عنوان کتاب به دبیرخانه برای اخذ مجوز رسیده است که 115 عنوان کتاب مجوز چاپ گرفتند و 97 عنوان با شمارگان 213 هزار و 851 جلد به چاپ رسید.

وی با اشاره به نامگذاری سال به عنوان جهش تولید، اضافه کرد: امید داریم با توجه به این که در سال جهش تولید هستیم، تولیدات فرهنگی به ویژه کتاب از جهش خوبی برخوردار شود و در کنار آن نیز فرهنگ مطالعه و کتابخوانی در بین مردم گسترش یابد.

انتهای پیام/ 70031

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول