اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  زنجان

یک طلاق به ازای 5 ازدواج در زنجان

مدیرکل بهزیستی استان زنجان به نقش مشاوره و روانشناسی به عنوان مداخله پیشگیری از بروز آسیب‌های اجتماعی و اختلافات خانوادگی اشاره کرد و گفت: از هر 10 هزار ازدواج در زنجان 2 هزار ازدواج منجر به طلاق می‌شود

یک طلاق به ازای 5 ازدواج در زنجان

محمد محمدی قیداری امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در زنجان اظهار کرد: در حال حاضر ۱۷ هزار مستمری‌بگیر در َسطح استان هستند که شامل معلولین، زنان سرپرست خانوار و ایتام زیرپوشش بهزیستی استان زنجان هستند.

مدیرکل بهزیستی استان زنجان با اشاره به ثبت اطلاعات 21 هزار معلول در سامانه بهزیستی زنجان بیان کرد: در حال حاضر 178 کودک کار، 2 هزار و 500 زن سرپرست خانوار، 4 هزار زن بدسرپرست و 250 کودک به صورت امدادبگیر از خدمات بهزیستی استان زنجان استفاده می‌کنند.

وی همچنین از فعالیت 394 مرکز بهزیستی در استان زنجان خبر داد و تصریح کرد: تعداد 4 هزار نفر به صورت غیرمستقیم از خدمات بهزیستی استفاده می‌کنند.

محمدی قیداری با اشاره به اینکه یکی دیگر از خدمات مهم بهزیستی ارائه مشاوره به زوج‌های جوان است، تصریح کرد: در این راستا شماره تلفن 123 اورژانس اجتماعی آماده دریافت گزارش‌های مردمی است.

مدیرکل بهزیستی استان زنجان به نقش مشاوره و روانشناسی به عنوان مداخله پیشگیری از بروز آسیب‌های اجتماعی و اختلافات خانوادگی اشاره کرد و گفت: از هر 10 هزار ازدواج در زنجان 2 هزار ازدواج منجر به طلاق می‌شود و بهزیستی در طلاق‌های که پایه روانشناختی دارند، ورود می‌کند.

وی همچنین به ارائه خدمات مشاوره در حوزه ژنتیک نیز اشاره کرد و گفت: ۵۰ درصد معلولیت‌ها به دلیل اختلالات ژنتیک رخ می‌دهد که با توجه به شناسایی 19 هزار اختلال ژنتیک، بهزیستی خدمات مشاوره قبل از ازدواج به زوج‌ها ارائه می‌دهد.

محمدی قیداری از ارائه خدمات توسط شماره تلفن 123 خبر داد و گفت: شماره تلفن ۱۲۳ اورژانس اجتماعی شبانه‌روزی آماده دریافت گزارش‌های کودک آزاری، همسر آزاری، اختلافات خانوادگی و...است .

مدیرکل بهزیستی استان زنجان گفت: همچنین خط مشاوره ۱۴۸۰ بهزیستی از ۸ صبح تا ۱۲ شب مشاوره کاهش استرس و اضطراب از ویروس کووید ۱۹ را به صورت رایگان به تماس گیرندگان ارائه می‌دهد.

انتهای پیام/73005/ق

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول