اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

علم و پیشرفت  /  علم و فن آوری جهان

کشف قارچ انگلی که جلوی ابتلا به مالاریا را می گیرد

محققان موفق به کشف نوعی میکروب در قالب قارچی انگلی شده اند که می تواند جلوی تاثیرگذاری نیش پشه مالاریا و ابتلای افراد به این بیماری را بگیرد.

کشف قارچ انگلی که جلوی ابتلا به مالاریا را می گیرد

به گزارش خبرنگار گروه علمی و دانشگاهی خبرگزاری فارس به نقل از نیواطلس، میکروب ضدمالاریا در بدن پشه هایی وحشی وجود دارد که در کشور کنیا زندگی می کنند. وجود میکروب یادشده در بدن پشه های وحشی باعث شده تا آنها هرگز به مالاریا مبتلا نشده و در برابر این بیماری مصونیت پیدا کنند.

محققان امیدوارند بتوانند در آینده از میکروب یادشده برای طراحی استراتژی های کنترل بیماری مالاریا استفاده کنند و بتوانند از این طریق انتقال این بیماری به انسان ها را محدود کرده و کنترل کنند.

 

مالاریا از طریق نیش پشه آلوده به انسان منتقل می شود و محافظت از پشه ها در برابر این انگل می تواند از شیوع آن در انسان ممانعت کند. سالانه حدود ۴۰۰ هزار نفر در جهان به علت ابتلا به مالاریا می میرند که بخش اعظم این افراد را کودکان تشکیل می دهند.

میکروب یادشده که Microsporidia MB نام دارد، در پشه هایی موسوم به Anopheles شناسایی شده که در سواحل دریاچه ویکتوریای کنیا زندگی می کنند. این میکروب از پشه ها به یکدیگر منتقل نمی شود و تنها از مادر به نوزادش انتقال می یابد.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول