اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  غرب آسیا

پاسخ «نوری المالکی» به نامه منسوب به سفیر آمریکا

رئیس ائتلاف عراقی «دوله القانون» به نامه منسوب به سفیر آمریکا مبنی بر پذیرش مأمور تشکیل کابینه عراق پاسخ داد.

پاسخ «نوری المالکی» به نامه منسوب به سفیر آمریکا

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، «نوری المالکی» رئیس ائتلاف عراقی «دوله القانون»، پس از دریافت نامه‌ای از کسی که ادعا می‌کرد وابسته به «متیو تولر» سفیر آمریکا در عراق است،‌ پاسخ داد.

منابع خبری عراقی گزارش کرده بودند که نوری المالکی نامه‌ای که ادعا می‌شود از جانب متیو مولر بوده،‌ دریافت کرده است.

به گزارش وبگاه خبری شبکه «السومریه»، رئیس ائتلاف دوله القانون در واکنش به این پیام گفت: «اگر جعلی باشد، آن را زباله به شمار می‌آورم.. و چنانچه درست باشد، [در این صورت] عراق خود مردانی دارد که منافع و مصلحت آن و مردمش را برآورد می‌کنند. ما دخالت در امور داخلی‌مان را نمی‌پذیریم؛ این هم از وظایف دیپلماتیک سفیر نیست».

در این نامه که وبگاه خبری السومریه آن را منتشر کرده،‌ آمده است: «ایالات متحده  به تشکیل دولت آقای "مصطفی الکاظمی" نیاز  مبرم و بسیار زیاد نشان می‌دهد. هرگونه ضعف یا امتیاز در انتخاب وزراء باید هنگام توازن آنها با پیش‌بینی‌های هولناک برای کشور نادیده گرفته شود. دولت "پیشبرد امور" آقای "عادل عبدالمهدی" فلج است و قادر نیست با بسیاری از مشکلات عراق مقابله کند. به عنوان دوستان و شرکای شما در هفده سال گذشته، چنانچه با دولت آقای مصطفی الکاظمی موافقت نشود، بشدت از نتایج ویرانگر بر کشور عراق و مردم آن احساس نگرانی می‌کنیم. اگر هم دولت تشکیل شود،‌ برای کمک به عراق در مواجهه با مشکلات آینده، تمام تلاشمان را می‌کنیم».

انتهای پیام/خ

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول