اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  کرمانشاه

غربالگری بیش از 20 هزار و 600 هزار مادر باردار در کرمانشاه/ 27 مورد مشکوک به کرونا شناسایی شدند

مسؤول امور مامایی معاونت درمان دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه گفت: با غربالگری بیش از 20 هزار و 600 مادر باردار در استان، 27 مورد مشکوک شناسایی شده که با معرفی به مراکز درمانی، مراقبت‌های لازم پیگیری شد.

غربالگری بیش از 20 هزار و 600 هزار مادر باردار در کرمانشاه/ 27 مورد مشکوک به کرونا شناسایی شدند

شیوا کاظمی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در کرمانشاه با تبریک روز جهانی ماما در خصوص تاریخچه این رشته پزشکی در ایران، اظهار داشت: 100 سال است که در ایران دانش‌آموخته مامایی داریم و در کرمانشاه نیز 35 سال است این رشته به صورت آکادمیک و دانشگاهی تدریس می‌شود.

وی با اشاره به حضور فعال ماما‌ها با شیوع ویروس کرونا در کنار مدافعان سلامت، اظهار داشت: برنامه دانشگاه براساس بیماریابی و غربالگری بود که با غربالگری بیش از 20 هزار و 600 مادر باردار در استان 27 مورد مشکوک به کرونا شناسایی شدند و با معرفی به مراکز درمانی، مراقبت‌های لازم پیگیری شد.

مسؤول امور مامایی معاونت درمان دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه با بیان اینکه در این ایام تعداد مراقبت مادران بارداری از 10 مراقبت به چهار مراقبت کاهش یافته است، گفت: تمام بلوک‌های زایمان بیمارستان استان در  آماده‌باش هستند.

وی ادامه داد: نوزادنی که از مادران کرونایی متولد می‌شوند با انتقال به بیمارستان محمد کرمانشاهی آزمایشات و تست‌های لازم روی نوزاد انجام می‌شود و در ضمن برای تغذیه نوزاد از جایگزین‌های شیر مادر استفاده می‌شود.

کاظمی به حضور همکاران ماما در مراکز 16 ساعته استان اشاره و بیان کرد: با توجه به محدودیت‌ها در رفت و آمد، مراقبان سلامت مادران باردار در حوزه بهداشت با حضور در مراکز 16 ساعته به صورت تلفنی و حضوری البته با رعایت پروتکل‌های بهداشتی سلامت مادران باردار را پیگیری می‌کنند.

وی در پایان از مادران باردار خواست، در منزل بمانند و با رعایت پروتکل‌های بهداشتی و فاصله اجتماعی، دست‌ها را به صورت مرتب و با دقت با آب و صابون شست‌وشو داده و همواره مراقب فشار خون و حرکات جنین خود باشند.

انتهای پیام/پ

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول