اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

علم و پیشرفت  /  آموزش

اپلیکیشن موبایلی کتابخانه دیجیتال دانشگاه الزهرا راه‌اندازی شد

اپلیکیشن موبایلی کتابخانه دیجیتال دانشگاه الزهرا (اپلیکیشن ساحل) به منظور ارائه خدمات از راه دور به اساتید، دانشجویان ، پژوهشگران و دیگر کاربران کتابخانه راه‌اندازی شد.

اپلیکیشن موبایلی کتابخانه دیجیتال دانشگاه الزهرا راه‌اندازی شد

به گزارش گروه علمی و دانشگاهی خبرگزاری فارس به نقل از دانشگاه الزهراء ، اپلیکیشن موبایلی کتابخانه دیجیتال دانشگاه الزهرا (اپلیکیشن ساحل) به منظور ارائه خدمات از راه دور به اساتید، دانشجویان، پژوهشگران و دیگر کاربران کتابخانه راه‌اندازی شد.

براساس این گزارش ، دانشگاه الزهراء اعلام کرد: با توجه به رسالت دانشگاه مبنی بر آگاهی‌بخشی به دانشجویان و اساتید نسبت به جدید‌ترین پژوهش‌های علمی در جهان از طریق دستیابی به پایگاه‌های معتبر علمی و همچنین لزوم تسهیل دسترسی محققان به آخرین اطلاعات و یافته‌های پژوهشی، اپلیکیشن کتابخانه دیجیتالی دانشگاه الزهرا (ساحل) راه‌اندازی و مورد بهره‌برداری قرار گرفت.

گفتنی است ، نرم افزار مورد استفاده کتابخانه مرکزی دانشگاه الزهرا ( آذرسا) از زمره نرم افزارهای به روز وشایان توجه در سطح ملی و بین المللی است و شرکت پارس‌ آذرخش با قدمت بیش از ۳۰سال (از سال ۱۳۶۷) با هدف خدمت‌ رسانی در حوزه کتابداری و اطلاع رسانی تاسیس شده و همواره با تمرکز بر طراحی سیستم های کاربردی مورد نیاز کتابخانه ها و مراکز اسنادی و آرشیوی، به کتابخانه ها خصوصا کتابخانه های دانشگاهی برای استفاده از فناوری های روزآمد یاری رسانده است.

لازم به ذکر است، اپلیکیشن موبایلی مورد استفاده در کتابخانه مرکزی دانشگاه الزهرا (س) در حال حاضر از طریق کافه بازار برای گوشی‌های اندروید در دسترس است و اعضای دانشگاه می‌توانند با دانلود و نصب این نرم افزار از خدمات مختلف کتابخانه‌ای بسیاری استفاده کنند.
دانشگاه الزهراء قابلیت های این اپلیکیشن را در 5 عنوان مطرح کرد که می توان به تسهیل بازیابی و دستیابی به مدارک و اطلاعات مراکز دارنده نرم افزار ساحل ، موتور جستجوی پیشرفته در کلیه منابع (کتاب، پایان نامه، اسناد، مقالات، نسخ خطی، طرح های تحقیقاتی و ....) کتابخانه، همراه با جستجوی منابع دیجیتال ، آنلاین بودن جستجو و به روز بودن کلیه اطلاعات جستجو شده ،  قابلیت استفاده در انواع تبلت ، فبلت و گوشی های هوشمند و امکان جستجو در کلیه مراکز دارنده نرم افزار آذرسا اشاره کرد.
گفتنی است، کاربران برای دسترسی بیشتر باید از کد کاربری و پسورد نرم افزار کتابخانه‌ایی خود استفاده کنند.
انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول