اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  غرب آسیا

قدردانی وزرای لبنانی از ایران برای ارسال «ونتیلاتور» و کیت‌های تشخیصی

وزرای بهداشت، خارجه و خدمات عمومی و حمل و نقل لبنان اقدام ایران در ارسال ونتیلاتور و کیت‌های تشخیص را نشان‌دهنده عمق محبت و دوستی میان دو کشور دانستند و از این اقدام ایران در برهه حساس کنونی قدردانی کردند.

قدردانی وزرای لبنانی از ایران برای ارسال «ونتیلاتور» و کیت‌های تشخیصی

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، هواپیمای ایرانی حامل دستگاه تنفس مصنوعی (Ventilators) و کیت تشخیص (PCR)  به علاوه وسایل حفاظت پزشکی روز دوشنبه با حضور «میشل نجار» وزیر خدمات عمومی و حمل و نقل، «ناصیف حتی» وزیر خارجه و «حمد حسن» وزیر بهداشت لبنان وادر فرودگاه بین‌المللی بیروت شد.

بر اساس گزارش وبگاه لبنانی «العهد»، حمد حسن بر اهمیت این هدیه تأکید کرد وگفت: پیامی که از جمهوری اسلامی ایران به ما رسیده پیام محبت و برداری و صداقت است، در وزارت بهداشت بسیار تلاش کردیم از طریق شرکای اروپایی و سازمان‌های بین‌المللی به این تجهیزات دست پیدا کنیم اما پس از زحمت زیاد چند روزی است که توانسته‌ایم (فقط) به تعدادی از این دستگاه‌ها دست پیدا کنیم.

وی ادامه داد: ایران در زمانی که خود با یک دست در حال مبارزه با این بیماری است و دست دیگرش را به نشانه بخشش و محبت دراز کرده است.

حمد حسن سپس تصریح کرد، این دستگاه‌های تنفس با همان کیفیت معادل اروپایی خود هستند و اهمیت آن در داشتن آنها در این زمان حساس است.

وی در ادامه از طرف دولت، ملت و تمام طیف‌های لبنان از ایران تشکر و قدردانی کرد و برای ایران سلامت و عافیت و پیشرفت در زمینه تکنولوژی علی‌رغم محاصره آرزو کرد.

وزیر خارجه لبنان هم گفت: مجددا قدردانی خود از جمهوری اسلامی ایران و ملت دوست ایران به خاطر این هدیه بسیار مهم که نشان دهنده صداقت و همکاری میان ماست، تکرار می‌کنم.

وزیر خدمات عمومی و حمل‌ونقل لبنان نیز اعلام کرد، هدیه ایران نشان دهنده محبت و برادری و انسانیت است، از جمهوری اسلامی و دولت لبنان قددرانی و تشکر می‌شود.

نجار در ادامه برای جمهوری اسلامی ایران پیشرفت و شکوفایی و برای تمام جهان آرزوی غلبه بر ویروس کرونا آرزو کرد.

«محمد جلال فیروزنیا» سفیر ایران در لبنان هم گفت: این هدیه، ابتکاری انسانی در چارچوب روابط میان دو ملت برادر است. این دستگاه‌ها، تجهیزات مهمی در مقابله با کرونا و حفاظت از مردم در مقابل این بیماری است که در برخی کارخانه‌ها شروع به ساخت آن کرده‌ایم. مدتی قبل ایران دستگاه تنفش تولید کرد و اکنون به مرحله صادرات آن به خارج رسیده‌ایم.

فیروزنیا افزود، این کمک‌ها دلالت‌های متعددی دارد که مهمترین آنها ایستادن دولت و ملت ایران در کنار دولت و ملت لبنان در مقابله با کروناست و ایران آمادگی خود برای تقویت روابط و همکاری میان دو کشور در تمام زمینه‌های بهداشتی را اعلام می‌کند.

 

وبگاه العهد در ادامه کمک‌های اهدایی ایران را تشریح کرد و در اشاره به تحریم‌هایی بین‌المللی علیه ایران نوشت، این هواپیما بار خود را تخلیه خواهد کرد و بدون اینکه امکان سوخت زدن داشته باشد، لبنان را ترک می‌کند.

 

انتهای پیام/خ

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول