اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  آمریکا، اروپا

ونزوئلا دو آمریکایی دخیل در عملیات علیه مادورو را بازداشت کرد

نیروهای امنیتی ونزوئلا دو تبعه آمریکایی را که در عملیات نظامی علیه رئیس‌جمهور این کشور مشارکت داشتند، دستگیر کردند.

ونزوئلا دو آمریکایی دخیل در عملیات علیه مادورو را بازداشت کرد

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، «نیکلاس مادورو» رئیس‌جمهور ونزوئلا بامداد امروز (سه‌شنبه به وقت ایران) از دستگیری دو تبعه آمریکایی در جریان حمله نظامی روز گذشته علیه دولت خود خبر داد.

به نوشته خبرگزاری «رویترز»، مادورو طی نطق تلویزیونی توضیح داد در جریان حمله روز گذشته، ۱۳ «تروریست» تلاش داشتند با طرح از پیش برنامه‌ریزی شده و در هماهنگی با واشنگتن، از طریق سواحل کارائیب به ونزوئلا نفوذ و او را سرنگون کنند.

مسئولان ونزوئلا می‌گویند در جریان عملیات مقابله با این حمله نظامی، هشت نفر کشته و تعدادی بازداشت شدند.

به نوشته رویترز، مادورو سپس پاسپورت‌ها و کارت‌های شناسایی متعلق به دو تبعه آمریکایی به نام‌های «آریان بِری» و «لوک دِنمان» را به دوربین‌ها نشان داده و گفت آنها اکنون در بازداشت هستند و به صورت مستقیم با «جردن گوریو» نظامی سابق عضو نیروهای ویژه آمریکا در ارتباط بودند.

گوریو روز گذشته اذعان کرد که فرماندهی ماموریت نظامی مخفی علیه مادورو را با حمایت «خوان گوایدو» رهبر خود خوانده این کشور برعهده داشته است. (جزئیات بیشتر)

رئیس‌جمهور ونزوئلا در ادامه این سخنرانی تلویزیونی با بیان اینکه عملیات را در نطفه خفه کردند، توضیح داد: «آنها مانند رامبو، بازی می‌کردند. آنها در حال قهرمان‌بازی بودند».

گوریو ساعاتی پس از این سخنرانی، در گفت‌وگو تلفنی به رویترز اعتراف کرد که بِری و دِنمان عضوی از این عملیات بوده و گفت: «آنها با من کار می‌کردند. آنها افراد من بودند».

وزارت خارجه آمریکا تا کنون به صورت رسمی به بازداشت این دو تبعه آمریکایی در جریان حمله به ونزوئلا واکنش نشان نداده و برخی مقامات آمریکایی فقط به تکذیب دست داشتن در این حمله بسنده کرده‌اند.

«نستور ریورول» وزیر کشور ونزوئلا روز یکشنبه  از خنثی سازی یک عملیات تروریستی  و کشته و زخمی شدن تروریست هایی  از طریق دریا قصد رخنه به این کشور را داشتند، خبر داده بود.

بعد از آن وزارت دفاع ونزوئلا طی بیانیه‌ای اعلام کرد که همه واحدهای مختلف ارتش در سراسر کشور به حالت آماده باش جنگی برای مقابله با هرگونه تهدید نظامی درآمده است.

 

انتهای پیام/ص

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول