علم و پیشرفت  /  علم و فن آوری جهان

آنتی‌بادی که از ابتلا به کووید 19 جلوگیری می‌کند

آنتی‌بادی که از ابتلا به کووید 19 جلوگیری می‌کند

به گزارش خبرنگار گروه علمی و دانشگاهی خبرگزاری فارس به نقل از دیلی‌میل، محققان اروپایی ادعا می‌کنند آنتی بادی را کشف کرده‌اند که از ابتلا به ویروس SARS-CoV-۲ جلوگیری و مسیر عفونت را تغییر می‌دهد.

این آنتی بادی۴۷D۱۱ نام دارد و پروتئین های اسپایک کووید۱۹ را هدف می‌گیرد؛ این آنتی‌بادی توسط دانشمندان شناسایی شده و یک گام بزرگ به سمت توسعه درمان موثر است.

این امر می‌تواند دوره عفونت را تغییر داده یا از فرد آلوده نشده در معرض، محافظت کند.

آزمایش‌های صورت‌ گرفته در سلول‌های موش نشان داد که ۴۷D۱۱ به این پروتئین می‌چسبد و اجازه نمی‌دهد آنها به دیوار سلول متصل شوند و به طور مؤثر آن را خنثی می‌کند.

این پیشرفت امیدوار است که به درمان بیماری تنفسی COVID-۱۹ منجر شود  که تاکنون بیش از ۲۳۵ هزار نفر را کشته است.

محققان گفتند، آنتی بادی در صورت تزریق به انسان می‌تواند مسیر عفونت را تغییر داده یا از یک فرد آلوده نشده در معرض فردی که ویروس دارد، محافظت کند.

گروهی از محققان اروپایی با بررسی ۵۱ ستون سلولی در موش های مهندسی شده ( تا ژن انسان را حمل کنند) به این نتایج دست یافتند.

نتایج این تحقیق در  Nature Communication منتشر شده است.