اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

فرهنگ  /  حج و زیارت و وقف

حضور زائران در اعتاب مقدسه عراق همزمان با وفات حضرت خدیجه (س)+ عکس

با وجود اینکه به دلیل جلوگیری از شیوع کرونا همچنان محدودیت‌هایی در اعتاب مقدسه عراق اعمال می‌شود، روز گذشته همزمان با سالروز وفات حضرت خدیجه (س)، حرم‌ امام علی (ع) و امام حسین (ع) روز شلوغی را پشت سر گذاشتند.

حضور زائران در اعتاب مقدسه عراق همزمان با وفات حضرت خدیجه (س)+ عکس

به گزارش خبرنگار حج و زیارت خبرگزاری فارس، همزمان با سالروز وفات حضرت خدیجه (س)، اعتاب مقدسه عراق به ویژه حرم حضرت امام حسین (ع) و حضرت عباس (ع) در کربلا و همچنین حرم امام علی (ع) در نجف اشرف با نصب پارچه‌های مشکی عزادار و نام و القاب ام‌المؤمنین (ع) بر دیوار و ستون‌های حرم‌های شریف نصب شد.

حرم علوی سیاهپوش شد/ عدم برپایی مراسم عزاداری در ایوان نجف

در سال‌های گذشته همزمان با سالروز وفات حضرت خدیجه (س) مراسم عزاداری در ایوان نجف و حرم سالار شهیدان برپا می‌شد که امسال به منظور جلوگیری از شیوع کرونا تمامی برنامه‌های فرهنگی و مذهبی اعتاب مقدسه عراق تعطیل شده است و هیچ مراسم و تجمعی برپا نمی‌شود.

با این وجود، روز گذشته در حرم علوی جمعی از عاشقان اهل بیت (ع) با حضور در ایوان نجف و کنار ضریح امیرالمؤمنین (ع) به زیارت و نیایش پرداختند.

حضور پرشور زائران و ضدعفونی مکرر حرم علوی/ فرش‌های جدید در شبستان پهن شد

در حالی که پیش از این تعداد زائران امام علی (ع) در روزهای گذشته بسیار اندک و شاید انگشت‌شمار بود، اما روز گذشته حرم امیرالمؤمنین (ع) مملو از جمعیت شد و زائران در نجف اشرف به زیارت و عرض تسلیت به ساحت امام اول شیعیان پرداختند.

خادمان این آستان نیز با توجه به افزایش تعداد زائران، در چندین نوبت اقدام به ضدعفونی حرم و اطراف آن کردند، به طوری که حتی فرش‌های جدیدی پهن و کتاب قرآن و ادعیه را نیز با مواد خاص ضدعفونی کردند تا زائران بدون نگرانی به زیارت بپردازند.

شلوغی حرم کربلا و همخوانی دعای فرج در بین الحرمین

در حرم امام حسین (ع) نیز پارچه‌های مشکی در شبستان و ورودی‌های حرم جلب توجه می‌کرد و زائران پس از ورود به حرم سیدالشهدا (ع)، سلامی نیز به ام المؤمنین (س) می‌دادند و این روزها حرم شلوغ‌تر از هر زمانی بود و غربت روزهای گذشته در آن حس نمی‌شد.

شب گذشته نیز پس از اذان مغرب، زائران با حضور در بین الحرمین با رعایت فاصله دعای فرج را همخوانی و برای رفع بلا و رهایی از کرونا دعا کردند.

این امر در حالی است که تمامی اماکن مذهبی در کشورمان همچنان بسته است و برنامه‌های فرهنگی و عزاداری سالروز وفات حضرت خدیجه (س) به صورت مجازی برگزار شد.

در ادامه تصاویری از حرم‌های کربلا و نجف همزمان با روز وفات حضرت خدیجه (س) را مشاهده می‌کنید.

 

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول