اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

جامعه  /  شهری

کمیسیون برنامه و بودجه اقداماتش فرابخشی است

عضو شورای اسلامی شهر تهران با بیان اینکه کمیسیون برنامه و بودجه اقداماتش فرابخشی است، گفت:در حوزه تنظیم برنامه ها و نظارت بر حسن اجرا، برنامه هایی تدوین شده است.

کمیسیون برنامه و بودجه  اقداماتش فرابخشی است

به گزارش خبرنگار شهری خبرگزاری فارس، حسن رسولی عضو شورای اسلامی شهر تهران ظهر امروز در نشست خبری مجازی خود گفت: کمیسیون برنامه و بودجه در کنار سایر کمیسیون ها در حوزه مقررات گذاری، نظارت بر اجرای مأموریت های مدیریت شهری فعالیت می کند.

وی ادامه داد: این کمیسیون نقشش فرابخشی بوده و  سیاست گذاری  می کند  و در حوزه تنظیم برنامه ها و نظارت بر حسن اجرای برنامه های تدوین شده مثل بودجه سنواتی فعالیت می کند.

رسولی افزود: مسائل مربوط به سازمان ها، موضوعات مالی و محاسباتی و نیروی انسانی که سبقه راهبردی دارد در کمیسیون برنامه و بودجه مورد بررسی قرار می گیرد. 

رسولی در بخش دیگری از سخنانش به موضوع انضباط مالی اشاره کرد و گفت: در یکی دو سال اخیر تلاش کردیم تا اهتمام کاملی نسبت به موضوع انضباط شهری داشته باشیم.

وی ادامه داد: قالیباف طولانی ترین دوره مدیریت شهری را برعهده داشته است و این موضوع نقطه عطفی در تداوم و ثبات مدیریتی است اما باید روشن می کردیم که شهر تهران چه وضعیتی داشته و ما چه چیزی را از شورای چهارم تحویل گرفته ایم.

عضو شورای اسلامی شهر تهران افزود: از این رو اولین طرحی که کلید زدیم تغییر و تحول شهرداری در ابعاد مختلف اعم از وضعیت منابع و مصارف و بدهی ها و سایر مسائلی که مطرح بود.

وی گفت: نجفی موظف شد تا در دوره ای مشخص گزارش کاملی را به شورای شهر تهران ارائه کند که در آن گزارش به این 52 هزار میلیارد تومان بدهی اشاره شد.

رسولی گفت: بحث بدهی های یک سازمان بزرگ مثل شهرداری یک بحث است و بحث انضباط مالی یک بحث دیگری است که بخش دوم مهم تر از بخش اول است زیرا نفس بدهکار بودن کمتر از نداشتن انضباط مالی است.

عضو شورای اسلامی شهر تهران ادامه داد: این گزارش داده شد و بخشی از این گزارش به صورت مصداقی مربوط به پاره ای از تخلفات صورت گرفته بود که توسط شهردار تهران به قوه قضائیه منعکس شد و همچنان منتظر پیگیری و نتیجه رسیدگی به آن هستیم.

وی افزود: حوزه مدیریت شهری دوره پنجم با پرهیز از بهره برداری سیاسی از این اتفاقات در عمل به قرارهای مان که با موکلین خود داشتیم تلاش کردیم یک تحول ویژه برقرار کنیم و هیچ کدام از ما برای نمایندگی مجلس اقدام نکردیم و هیچ کدام از شهرداران ما هم برای منصوب شدن در هیچ نهاد و جایی تلاش نکرده اند زیرا حوزه مدیریت شهری را یک حوزه غیرسیاسی می دانیم.

رسولی گفت: شهرداری تهران با توجه به چند صد وظیفه و مأموریتهای ویژه ای که به عهده دارد ناگزیر به برقراری تعامل با همه ارکان و ارگان های نظام است و ما افتخارمان این است که به جنگ سرد شهرداری و دولت در گذشته پایان دادیم و از رهگذر این مناسبات خوب برخی از بدهی های دولت به مدیریت شهر یهم پرداخت شده است.

عضو شورای اسلامی شهر تهران گفت: اصل شفافیت یکی از مهمترین راهکارهای شورای پنجم بوده است که منجر به برقراری انضباط مالی و اداری می شود و به همین منظور کمیته ای با همین نام در زیر مجموعه کمیسیون تشکیل شد و فعال است.

وی افزود: خانم آروین در جهت پویایی کمیسیون برنامه و بودجه تلاش بسیاری زیادی کرده است و سامانه شفافیت را نه تنها رها نکرده است بلکه به جد پیگیر فعالیت آن است.

رسولی گفت: با تلاش ایشان بسیاری از آن خلاء های قبلی در حوزه نیروی انسانی و عدم شفافیت با تلاش ایشان بررسی و رفع شده است و بحث تعطیلی سامانه شفافیت به هیچ عنوان مطرح نیست.

عضو شورای اسلامی شهر تهران تصریح کرد: خانم آروین به هیچ عنوان قهری نداشته اند و کسی که 1.2 میلیون رای از مردم گرفته است تا آخر دوره مسؤولیت دارد و از این مسؤولیت شانه خالی نخواهد کرد.

وی در بخش دیگری از نشست خبری خود رد پاسخ به سوال خبرنگار فارس که از وی درخصوص عدم تحقق بیش از 70 درصد درآمد سه ماهه اول سال 99 شهرداری تهران به علت شیوع کرونا و راه حل جبران آن گفت: بودجه سال 99 کمی بیش از 30 هزار میلیارد تومان است و اگر هر ماه بتوانیم 2500 میلیارد تومان کسب درآمد کنیم و هزینه ها در همین حد باشد بودجه محقق می شود.

رسولی گفت: متاثر از بحران کرونا و رکودی که در کشور ایجاد شده است همه شهرداری های کشور و شهرداری تهران از آن تاثیر گرفته اند و من گفتم که در سه ماهه اول سال 99 باید 7500 میلیارد تومان کسب درآمد می کردیم اما برآوردها نشان می دهد که نهایتا 2300 میلیارد تومان یعنی حدود 30 درصد آن محقق می شود.

عضو شورای اسلامی شهر تهران افزود: ما در تمام این روزها به فکر پیدا کردن راهی برای برون رفت از این مشکلات بوده ایم و لحظه ای از آن غافل نشدیم اما اینکه چه باید کرد برای عبور از بحرانی که جهانی است و همه دنیا از آن متاثر شده است باید راه مشخصی داشته باشد.

وی گفت: براساس جلسات مفصل کارشناسی که با کمیسیون های مختلف و معاونتهای مختلف داشتیم برای آنکه اداره امور پایتخت به مشکل نخورد ما باید طرحی نو ارائه می کردیم و به همین جهت بسته محرک اقتصادی را تدوین کرده و یکشنبه به صحن بردیم.

رسولی ادامه داد: لایحه ای با 15 ماده به تصویب رسید و فکر میکنیم که با این لایحه بتوانیم از بحران عبور کنیم البته همچنان از قوای سه گانه تقاضای کمک داریم.

عضو شورای اسلامی شهر تهران در پاسخ به سوالی درخصوص اصلاح ساختار هم گفت: یکی از راهبرداهای ما اصلاح ساختار بوده است و این را باید بدانیم که ساختار مرکب هر سازمانی محسوب می شود.

رسولی ادامه داد: مدیریت شهری سال 94 موظف به تعیین ساختار جدید بوده اند اما این اقدام در آن سال انجام نگرفته است و امروز شاهدیم که دو معاونت شهرداری به فرمان تشکیل شده است و راه قانونی را طی نکرده اند.

وی افزود: امروز ضوابط نهایی شده است و پس از چندین سال شورا و مدیریت شهری به وظیفه خودشان عمل کرده اند و امروز این لایحه به خدمت معاون رئیس جمهور فرستاده شده است.

عضو شورای اسلامی شهر تهران گفت: اساسنامه سازمان ها و شکرتها اصلاح شده است و تاییده وزارت کشور دارند و شهردار در عمل به وظیفه هرچند با تاخیر اقدام کرده است.

رسولی ادامه داد: حذف یک معاونت و ادغام دو معاونت در این لایحه دیده شده است و ظرف مدت 20 روز تا یک ماه آینده با کار فشرده شورای شهر تهران و مدیریت شهری موفق خواهیم شد که گزارش نهایی شود.

وی افزود: نظام تقسیم کار و فرآیند توزیع اختیارات و نحوه انجام مأموریت ها ناشی از اصلاح ساخار است و باید پست سازمانی دارای شرح شغل معین ایجاد شود. امروز 17 هزار پست سازمانی داریم اما هنوز 64 هزار نفر در شهرداری مشغول به کار هستند.

عضو شورای اسلامی شهر تهران گفت: ما توانستیم 5 هزار نفر کاهش نیرو بدهیم بدون آنکه لطمه ای به زندگی مردم وارد شود اما باید کارها منطقی صورت گیرد و نمی توان در عمل به این اقدام شتاب زده حرکت کرد و اصلاح ساختار به معنای حذف کارکنان فعلی نیست.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول