اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  آذربایجان غربی

لزوم برنامه‌ریزی برای کاهش دعاوی در آذربایجان ‌غربی/دادستان‌ها به نیروهای پاکدست ابتکار عمل دهند

رئیس کل دادگستری آذربایجان ‌غربی گفت: با توجه به اینکه تاکنون برای کاهش دعاوی و شکایات، برنامه موثری در استان صورت نگرفته است، باید با تمام قوا و با استفاده از تمام ظرفیت‌ برای جلوگیری از انباشت پرونده‌ها در محاکم قضایی برنامه‌ریزی کنیم.

لزوم برنامه‌ریزی برای کاهش دعاوی در آذربایجان ‌غربی/دادستان‌ها به نیروهای پاکدست ابتکار عمل دهند

به گزارش خبرگزاری فارس از ارومیه، علی اکبر گروسی ظهر امروز در اولین نشست فصلی روسا و دادستان‌های حوزه‌های قضایی آذربایجان غربی در سال 99 که به صورت ویدئوکنفرانس برگزار شد، اظهار کرد: همه باید با روحیه بالا و با برنامه‌ریزی، برای انجام برنامه‌های دادگستری استان تلاش کنند و در اجرای قوانین و دستورالعمل‌های ریاست قوه قضائیه به مانند گذشته تلاش جهادی کنند و روسای حوزه‌های قضایی بر انجام این برنامه‌ها نظارت و هر ماه نتایج را گزارش دهند.

وی با بیان اینکه باید برای پیشبرد امور و به ثمر رسیدن منویات ریاست قوه قضائیه برنامه‌ریزی کنیم، افزود: اکنون که کرونا زندگی را تحت تاثیر قرار داده و اوضاع خاص و جدیدی را در کشور ایجاد کرده است، خود را با این شرایط انطباق دهیم و در خدمت‌گذاری به مردم کم نگذاریم.

رئیس کل دادگستری استان آذربایجان غربی افزود: با توجه به اینکه تاکنون برای کاهش دعاوی و شکایات، برنامه موثری در استان صورت نگرفته است، باید با تمام قوا و با استفاده از تمام ظرفیت‌ برای جلوگیری از انباشت پرونده‌ها در محاکم قضایی برنامه‌ریزی کنیم.

گروسی ادامه داد: مردمداری و خدمت به مردم، دادرسی الکترونیک، فساد ستیزی،– مقاومت در برابر ناعدالتی و حفظ کرامت مردم، خواسته‌های ریاست قوه قضائیه هست و ما نیز به عنوان مسئولین استانی و شهرستانی باید این مهم را مورد توجه خاص قرار دهیم، به ویژه باید دادرسی الکترونیک را ارتقا دهیم چرا که نه تنها بهترین راه رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی برای پیشگیری از شیوع کرونا و قطع زنجیره انتقال آن می‌تواند باشد بلکه خود راه حل کاهش مراجعات مردم به محاکم است. 

وی با بیان اینکه جمعیت کیفری زندان‌های استان با درایت و تدبیر دادستان‌های حوزه های قضایی در شرایط کرونا به خوبی کاهش یافت و زندان‌های استان تحت کنترل قرار گرفت، گفت: باید روسای دادگستری‌های استان با نظارت به محاکم، استفاده از مجازات‌های جایگزین حبس را بیشتر مورد تاکید و استفاده قرار دهند و دادسراها نیز در مراحل تحقیقات مقدماتی باید تدبیری بیاندیشند تا موجبات بازداشت متهمین فراهم نشود و به موقع تامین مناسب اخذ شود.

رییس کل دادگستری آذربایجان‌غربی به روسا و دادستان‌های حوزه‌های قضایی استان تاکید کرد تا توجه ویژه‌ای به سلامت کارکنان دادگستری داشته باشند و هرگونه خطری اعم از بهداشتی یا موارد دیگر که سلامت بهداشت و روانی همکاران قضایی و اداری را تهدید می‌کند را مورد توجه قرار دهند و تدابیر جدی و ویژه‌ای در این زمینه بیاندیشند.

گروسی با اشاره به ظرفیت بالای شوراهای حل اختلاف برای ایجاد سازش بین مردم و فصل خصومت بین آنها، به روسا و دادستان‌های استان توصیه کرد به مانند قبل اهتمام ویژه‌ای به شوراهای حل اختلاف داشته باشند، چرا که شوراهای حل اختلاف تکیه‌گاه مهمی برای دادگستری هستند و با استفاده از ظرفیت‌ شوراهای حل اختلاف، می‌توان بار سنگینی را از دوش محاکم و دادسراها برداشت، به همین جهت باید در ارجاع پرونده به شورا اهتمام ویژه‌ای داشت تا از این طریق بتوان ورود پرونده به دادسرا و محاکم را کاهش داد.

وی در ادامه به بیانات و تاکیدات ریاست قوه قضائیه مبنی بر اینکه مسئول نباید پشت میز خود راکد باشد اشاره کرد و گفت: مسئولین دادگستری استان باید در بین همکاران و مردم حاضر شوند، چرا که حضور فیزیکی مسئول در راهروها و سالن‌های دادگستری بسیار موثر است و می‌تواند او را به وضعیت خدمت‌رسانی همکاران، مشکلات مردم، مشکلات مربوط همچون کار چاق‌کن‌ها آگاه کند تا بتواند تدابیر لازم را در مورد خدمت‌رسانی بیشتر به مراجعان دستگاه قضاء و نیز رفع مشکلات اتخاذ کند.

رئیس کل دادگستری استان آذربایجان غربی به روسا و دادستان‌های حوزه‌های قضایی دستور داد نسبت به امر فساد حساس باشند و نیروهای مومن و پاکدست را شناسایی و به آنها ابتکار عمل دهند تا از این طریق موفقیت بیشتری حاصل شود.

انتهای پیام/ح

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول