اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  غرب آسیا

رئیس کمیسیون امنیت و دفاع عراق: اگر آمریکا به ما سامانه پدافند هوایی ندهد، از روسیه می‌خریم

رئیس کمیسیون امنیت و دفاع پارلمان عراق تصریح کرد که اگر آمریکا برای عراق سامانه پدافند هوایی ایجاد نکند، این کشور از روسیه سامانه پدافند هوایی می‌خرد.

رئیس کمیسیون امنیت و دفاع عراق: اگر آمریکا به ما سامانه پدافند هوایی ندهد، از روسیه می‌خریم

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، «محمد رضا آل حیدر» رئیس کمیسیون امنیت و دفاع پارلمان عراق، امروز (سه‌‌شنبه)، تصریح کرد، چنانچه آمریکا برای عراق سامانه پدافند هوایی ایجاد نکند، این کشور از روسیه سامانه اس - ۳۰۰ و اس - ۴۰۰ خریداری می‌کند.

رئیس کمیسیون امنیت و دفاع پارلمان عراق در گفت‌و‌گو با خبرگزاری رسمی عراق «واع» گفت: «عراق به سمت خرید سامانه اس - ۳۰۰ و اس - ۴۰۰ از روسیه  حرکت خواهد کرد تا حریم هوایی خود را از هرگونه تجاوز خارجی در امان نگه دارد».

محمد رضا آل حیدر در ادامه گفت: «در صورتی که طرف آمریکایی [ما] را در ایجاد پدافند هوایی حمایت نکند، عراق سامانه روسی را خریداری خواهد کرد».

آل حیدر تأکید کرد: «عراق برای محافظت از آسمان و حاکمیت و همچنین برای جلوگیری از هر گونه نقض حریم خود به سامانه پدافند هوایی نیاز دارد».

وی در ادامه با اشاره به سامانه‌های پدافند هوایی موجود در عراق گفت: «یک سامانه پدافند دفاعی آمریکایی غیر موثر و همچنین یک سامانه دفاعی روسی وجود دارد که بُرد آن تنها به بیست کیلومتر می‌رسد [با این حساب] این [سامانه] هم نامؤثر است».

رئیس کمیسیون امنیت و دفاع در پارلمان عراق در شرح وظایف این کمیسیون گفت که کمیسیون امنیت و دفاع عراق نقش نظارتی و قانون‌گذاری برعهده دارد و به همراه قوه مجریه عراق در راستای افزایش روحیه نیروهای امنیتی عراق و پیگیری نیازهای آنها تلاش می‌کند.

وی در ادامه به با اشاره به دیگر وظایف این کمیسیون، تثبیت اموال لازم و مشاوره‌دهی در زمینه اطلاعاتی را از دیگر وظایف این کمیسیون برشمرد.

کمیسیون امنیت و دفاع عراق پیشتر اعلام کرده بود که عراق در ارتباط با خرید سامانه اس - ۳۰۰ مذاکراتی را با روسیه آغاز کرده است.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول