اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  قزوین

اکوسیستم فعالیت‌های فرهنگی و هنری در پساکرونا تغییر خواهد کرد

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی اسان قزوین عنوان کرد: در دوره پساکرونا اکوسیستم فعالیت‌های فرهنگی و هنری دچار تحول شده و فرآیندهای پس از این دچار تغییرات متعددی خواهد بود.

اکوسیستم فعالیت‌های فرهنگی و هنری در پساکرونا تغییر خواهد کرد

به گزارش خبرگزاری فارس در قزوین محمدحسین اسماعیلی مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی اسان قزوین ظهر امروز در بازدید از دفتر خبرگزاری فارس اظهار کرد: عملکرد خوب رسانه‌ها در استان قزوین در ایام شیوع بیماری کرونا نشان داد با یک هم‌افزایی موثر می توان اثرات بسیار بزرگ و ماندگاری را بر جای گذاشت.

وی افزود: عملکرد دور از حاشیه رسانه‌های استان قزوین نیز گویای توانمندی و حرکت رو به جلوی رسانه‌ها و اصحاب رسانه و شناخت ظرافت‌های خبری توسط این گروه بود.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی اسان قزوین عنوان کرد: در دوره پساکرونا اکوسیستم فعالیت‌های فرهنگی و هنری دچار تحول شده و فرآیندهای پس از این دچار تغییرات متعددی خواهد بود.

وی تأکید کرد: از همان‌روزهای نخست مکاتباتی را با استانداری و وزارتخانه برای چگونگی حمایت انجام دادیم و از سوی وزیر نیز تلاش‌های زیادی شده است و امیدواریم بتوانیم خسارت‌ها یا بخشی از آن را جبران کنیم.

اسماعیلی اضافه کرد: تلاش‌ها بر این است که بتوانیم با بسته‌های حمایتی آسیب‌های ناشی از کرونا در بخش هنری و فرهنگی و مخصوصا اصحاب رسانه را مرتفع کنیم.

وی تصریح کرد: باید بپذیریم دوره پساکرونا دوره متفاوتی خواهد بود و همه باید در این دوره سبک زندگی جدیدی را تجربه کنیم.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی اسان قزوین در شرایطی که برخی‌ها به دنبال ایجاد دو قطبی علم و دین بودند دیدیم که با تدبیر به موقع مراجع و تصمیمات گرفته شده این پیوند روز افزون و مستحکم‌تر شد.

وی گفت: رسانه‌های استان قزوین نیز در این دوران باید با عمق بیشتر و با نگاهی تحلیلگر و منتقد و بدون پرهیز از نگاه‌های جناحی سیاسی و به عنوان یک رسانه در تراز تمدن اسلامی فعالیت کنند.

اسماعیلی عنوان کرد: فرهنگ گفت‌وگو در استان قزوین باید رواج یابد و قبل از اینکه خیلی از مسائل رسانه‌ای شود با گفت‌وگو حل شود.

وی خاطرنشان کرد: سیاست ما نیز حمایت کامل و تعامل بیشتر و هم‌‎افزایی بیشتر با خانه مطبوعات است و تمام توان خود را برای حمایت و تقویت خانه به کار خواهیم بست.

 

رسانه‌های مکتوب نیازمند حمایت جدی هستند

جابر خرم‌نیا مدیر خبرگزاری فارس در استان قزوین نیز در این جلسه با بیان اینکه رسانه‌ها در دوره شیوع این بیماری آسیب دیده‌اند، گفت: بیشترین آسیب نیز به رسانه‌های مکتوب رسیده است.

وی افزود: این انتظار نیز از اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی و بالطبع وزارت ارشاد وجود دارد تا با ساز و کاری مناسب بتواند این آسیب را به حداقل برساند.

رییس هییت مدیره خانه مطبوعات استان تصریح کرد: نگاه رسانه‌های استان قزوین نیز باید در این دوره تغییر یابد و با خلاقیت‌ راه‌های جدیدی را برای عرضه محصول رسانه‌ای خود در بازار باشند.

وی در پایان یادآور شد: خانه مطبوعات با تمام توان خود در تلاش است تا بخشی از مشکلات اصحاب رسانه در استان قزوین را پیگیری و رفع کند.

انتهای پیام/

 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول