اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  چهارمحال و بختیاری

مبارزه با علف‌های هرز در 33 هزار و 850 هکتار از اراضی چهارمحال و بختیاری

معاون بهبود تولیدات گیاهی جهادکشاورزی چهارمحال و بختیاری از عملیات مبارزه با علف‌های هرز در 33 هزار و 850 هکتار از اراضی استان خبر داد.

مبارزه با علف‌های هرز در 33 هزار و 850 هکتار از اراضی چهارمحال و بختیاری

حمیدرضا دانش امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در شهرکرد از عملیات مبارزه با علف‌های هرز در 33 هزار و 850 هکتار از اراضی چهارمحال و بختیاری خبر داد و گفت: این میزان 12 هزار و 210 هکتار اراضی گندم آبی، 14 هزار و 98 هکتار گندم دیم و 7 هزار و 542 هکتار از اراضی جو استان را شامل می‌شود.

معاون بهبود تولیدات گیاهی جهادکشاورزی چهارمحال و بختیاری با اشاره اینکه تاکنون آفت ملخ در مزارع استان مشاهده نشده است، ادامه داد: همچنین عملیات مبارزه با انواع بیماری‌ها در 110 هکتار از اراضی کشت گندم و 14 هکتار از اراضی جو انجام شده است.

وی با بیان اینکه مبارزه با سن غلات در مزارع استان از فروردین‌ماه اغاز شده است، افزود: این عملیات تاکنون در یک هزار و 613 هکتار از اراضی کشت گندم آبی، 5 هزار و 760 هکتار از اراضی گندم دیم انجام شده است.

دانش با بیان اینکه تا به امروز در 488 هکتار از اراضی کشت جو آبی و یک هزار و 182 هکتار جو دیم عملیات مبارزه با سن غلات انجام داده‌ایم، اضافه کرد: امسال 20 هزار و 500 هکتار از اراضی استان تحت کشت گندم آبی و 37 هزار و 900 هکتار زیر کشت گندم دیم رفته است.

وی عنوان کرد: همچنین 10 هزار هکتار از اراضی استان تحت کشت جو آبی و  16 هزار  هکتار هم به کشت جو دیم اختصاص یافته است.

انتهای پیام/3339

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول