اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  غرب آسیا

پاکسازی محل شهادت نیروهای الحشد الشعبی از عناصر داعش در صلاح‌الدین

عناصر تروریستی داعش اوایل هفته جاری در منطقه مکیشیفه شماری از نیروهای الحشد الشعبی را به شهادت رساندند. نیروهای الحشد نیز امروز با آغاز عملیاتی، این منطقه را کاملا پاکسازی کردند.

پاکسازی محل شهادت نیروهای الحشد الشعبی از عناصر داعش در صلاح‌الدین

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، نیروهای سازمان الحشد الشعبی صبح امروز سه‌شنبه 16 اردیبهشت عملیاتی را در منطقه «مکیشیفه» در استان صلاح الدین (مرکز عراق) آغاز کردند.

در جریان این عملیات، لشکرهای 45، 35، 42 و 6 الحشد الشعبی حضور داشتند. عملیات مذکور از چهار محور برای تعقیب عناصر داعش آغاز شد.

شبکه خبری آفاق به نقل از الحشد گزارش داد که نیروهای این سازمان ظهر امروز موفق شدند به صورت کامل منطقه مکیشیفه را پاکسازی کنند.

در جریان پاکسازی این منطقه مهم، چند مقر متعلق به عناصر تروریستی داعش، منهدم شد. این عملیات، پاسخی به حملات اخیر داعش بود.

شماری از عناصر داعش بامداد ۱۳ اردیبهشت جاری از چند محور به جنوب استان صلاح‌الدین، حمله کردند و با هدف قرار دادن نیروهای الحشد الشعبی العشائری و نیروهای امنیتی عراق، دست‌کم ۲۰ تن از آنها را شهید و مجروح کردند.

در واکنش به این تجاوز تروریستی، نیروهای الحشد به همراه ارتش عراق صبح روز گذشته عملیات نظامی بزرگ در غرب این استان با نام رمضان دوم را کلید زدند.

در همین ارتباط، «احمد نصرالله» جانشین فرماندهی عملیات نیروهای سازمان الحشد الشعبی در استان الانبار واقع در غرب عراق از پایان یافتن عملیات «اسود الصحراء» (شیران صحرا) خبر داد.

عملیات اسود الصحراء نیز از صبح روز دوشنبه (۱۵ اردیبهشت)،  در استان الانبار برای تفتیش چند منطقه و تعقیب بقایای داعش در این مناطق آغاز شد.

این عملیات در ۹ محور با پشتیبانی نیروی هوایی ارتش برای پیگرد بقایای داعش و دستگیری افراد تحت تعقیب طراحی شده بود.

در جریان عملیات اخیر، نیروهای الحشد، مناطق «وادی حوران، وادی الحسینیات، الملصی، الکعره، الحلکوم، المدهم، أم اللوز، العجرمیات، العودیان الثلاثة و عود النسر» تفتیش شد.

انتهای پیام/م

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول