اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  کردستان

خاموشی: اوقاف همه توان خود را برای کمک به اقشار آسیب پذیر به کار گرفته است

رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه کشور گفت: اوقاف تمام توان خود رابرای کمک به اقشار آسیب‌پذیربه کار گرفته و این مهم را بخصوص در شرایط فعلی وظیفه خود می‌دانیم.

خاموشی: اوقاف همه توان خود را برای کمک به اقشار آسیب پذیر به کار گرفته است

به گزارش خبرگزاری فارس از سنندج، حجت‌الاسلام خاموشی در جلسه تخصصی وقف که به صورت ویدیوکنفرانس و با حضور استاندار کردستان برگزار شد، از زحمات وزارت بهداشت و درمان و بخش‌های مختلف در مقابله با شیوع بیماری کرونا تقدیر کرد و اظهار داشت: خدمات جهادگونه دولت و حمایت مردم تحت هدایت رهبری در این ایام سخت موجب شده نظر جهانیان در خصوص ایران تغیر پیدا کند و ما افتخار داریم در ایرانی زندگی می‌کنیم که در دنیا زبانزد شد. 

وی با اشاره به اقدامات خیریه اوقاف در این ایام گفت: اوقاف در کشور تمام توان خود را برای کمک به اقشار آسیب‌پذیر به کار گرفته و این مهم را وظیفه خود می‌داند.

رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه کشور تصریح کرد: مدیرکل و کارکنان اوقاف کردستان نیز پرچم خدمت‌رسانی اوقاف را در این استان بالا نگه داشته‌اند.

وی خاطرنشان کرد: وظایف اصلی اوقاف در سه حوزه حفظ موقوفات، افزایش بهره‌وری و اجرای نیت واقف است و با تعامل و همکاری اوقاف، شهرداری و استانداری و رعایت قانون و مصلحت موقوفه می‌توان گره‌های شهری را در استان باز کرد و زمینه رونق وقف را نیز فراهم آورد.

رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه کشورگفت: استفاده از زمین‌های مورد نیاز پروژه سنندج در صورت اجاره یا تبدیل به احسن و معاوضه زمین از دیدگاه اوقاف مشکلی ندارد.

۴۰ درصد از اراضی کردستان اوقافی است

بهمن مرادنیا استاندار کردستان نیز در این نشست کمک‌های معیشتی اوقاف استان کردستان به افراد نیازمند را در این ایام قابل تقدیر دانست و گفت: مجموعه اوقاف و امور خیریه در این ایام مساعدت‌های معیشتی زیادی در مناطق کم برخوردار داشته‌اند که برخود لازم می‌دانم هم از حضرتعالی و هم از پیگیری‌های جدی مدیر کل اوقاف استان تقدیر داشته باشم.

استاندار کردستان با اشاره به اینکه پروژه‌های در شهر سنندج در دست اجراست که بخشی از زمین‌های مورد نیاز آن اوقافی و در حال حاضر در اجاره آموزش و پرورش است، افزود: درخواست داریم این زمین ها به صورت امانی یا اجاره در اختیار پروژه قرار گیرد.

وی با بیان اینکه این پروژه عام المنفعه و در راستای رفاه حال عموم اجرا می شود و شخص یا دستگاه خاصی از آن منتفع نمی‌شود، اذعان کرد: ۴۰ درصد از اراضی کردستان اوقافی است، امیدواریم اوقاف به عنوان سرمایه‌گذاری در اجرای پروژه‌های عمرانی استان ورود پیدا کند.

وی تصریح کرد: آمادگی هرگونه همکاری را برای کمک به اوقاف و اجاره زمین‌های وقفی در شهر سنندج را داریم.

انتهای پیام/۲۳۳۰/۷۱/ی

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول