اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  قم

کارگران ساختمانی در قم ساماندهی می‌شوند

فرماندار قم گفت: امسال به دنبال ساماندهی کارگران ساختمانی استان در مدت تعیین شده از سوی استاندار قم هستیم.

کارگران ساختمانی در قم ساماندهی می‌شوند

به گزارش خبرگزاری فارس از قم، مرتضی حیدری ظهر امروز در جلسه ستاد پیشگیری، هماهنگی و فرماندهی عملیات پاسخ به بحران استان قم در سالن جلسات کرامت استانداری با اشاره به بیمه شدن کارگران ساختمانی استان قم اظهار کرد: 22 هزار نفر کارگر ساختمانی در استان بیمه شدند و زیرپوشش سازمان تامین اجتماعی قرار دارند.

وی ادامه داد: چندین سال است که ساماندهی کارگران ساختمانی در استان قم برای حفظ کرامت آن ها مطرح شده، اما این کار به نتیجه نرسیده است، امسال به دنبال ساماندهی این کارگران در مدت تعیین شده از سوی استاندار قم هستیم.

فرماندار قم افزود: ارتقای فرهنگ کار و رابطه جدید بین کارفرما و کارگران ساختمانی در استان قم را پیگیری می کنیم، این کار با یک اپلیکیشن صورت خواهد گرفت تا تمام کارگران و تمام متقاضیان کارگر در این اپلیکیشن ثبت نام کنند و نابسامانی ها در این زمینه در استان به پایان برسد.

حیدری انجمن کارگران ساختمانی قم را یک انجمن قوی دانست و تصریح کرد: این انجمن پس از شیوع کرونا به 6 هزار کارگر ساختمانی در استان کمک های نقدی و غیرنقدی داشته است.

وی ادامه داد: شهرداری قم سه کانکس برای ساماندهی کارگران ساختمانی اختصاص داده است و این کانکس ها در مکان های مورد تائید انجمن کارگران مستقر می شوند.

فرماندار قم افزود: یک چالش در زمینه ساماندهی کارگران ساختمانی در استان، کارگران اتباع خارجی هستند، این کارگران اگر مجوز اقامت داشته باشند می توانند همچون کارگران ایرانی زیرپوشش سازمان تامین اجتماعی قرار بگیرند، کارگران خارجی بدون داشتن مجوز اقامت نیز پس از دستگیری باید از کشور طرد شوند.

وی خاطرنشان کرد: اهدای زمین به انجمن کارگران ساختمانی قم برای احداث ساختمان این انجمن و راه اندازی اپلیکیشن برای ساماندهی این کارگران موجب می شود که وضعیت کارگران ساختمانی قم ارتقا پیدا کند.

انتهای پیام/78004*40

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول