اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  شرق آسیا و اقیانوسیه

چین گام جدیدی در جهت ارسال فضانورد به ماه برداشت

چین با پرتاب یک راکت جدید و پیش‌نمونه یک فضانورد گام جدیدی در جهت ارسال فضانورد به ماه برداشت.

چین گام جدیدی در جهت ارسال فضانورد به ماه برداشت

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، چین روز سه‌شنبه  اعلام کرد پرتاب یک راکت جدید و پیش‌نمونه  یک سفینه فضایی موفقیت‌آمیز بوده است.

خبرگزاری فرانسه این رویداد را آزمونی برای برنامه‌های چین جهت داشتن یک ایستگاه دائمی در فضا و ارسال فضانورد به ماه دانسته است.  

راکت «Long March 5B» از سایت «ونچانگ»، واقع در جزیره جنوبی «هاینان» پرتاب شد و هشت دقیقه بعد، نمونه آزمایشی یک فضاپیمای بدون سرنشین به صورت موفقیت‌آمیز از آن جدا و وارد مدار تعیین‌شده خود در زمین شد.

خبرگزاری شینهواگزارش داده این فضاپیما روزی فضانوردان را به ایستگاهی در فضا که چین قصد تکمیل آن را تا سال ۲۰۲۲ دارد ارسال خواهد کرد.  این فضاپیما ظرفیت ارسال ۶ نفر را به فضا دارد.

مهرماه سال گذشته رسانه‌ها گزارش دادند چین در حال ساخت یک ایستگاه فضایی است و تصمیم دارد تا سال ۲۰۲۰ آن را به فضا بفرستد.

ایستگاه فضایی چین که در گذشته قرار بود تا سال ۲۰۲۲ به مدار ارسال شود، اکنون قرار است و زودتر از موعد مقرر ارسال شود.

آزمایشگاه فضایی Tiangong-۲ چین که از سال ۲۰۱۶ در مدار قرار گرفته، تا پایان ۲۰۱۹ از مدار خارج می‌شود تا این مدار به فضا ارسال شود.

ژو جیانپینگ عضو آکادمی مهندسی چین به عنوان طراح اصلی برنامه فضایی سرنشیندار چین منصوب شده و گوییدونگ، عضو آکادمی علوم چین به عنوان دانشمند ارشد فضایی این برنامه منصوب شده است.

نخستین فضانورد چین، یانگ لیوی و هفت متخصص دیگر به عنوان معاون طراحان اصلی این برنامه در زمینه‌هایی مانند کارشناس فضاپیما، موشک حامل، کاربرد فناوری فضایی، سیستم‌های نظارت و ارتباطات منصوب شده اند.

به گفته ژو جیانپینگ، این ایستگاه که از مدار ۳۴۰ تا ۴۵۰ کیلومتری از سطح زمین عبور می‌کند، در صورت لزوم می‌تواند ۱۸۰ تن افزایش یابد و سه تا شش فضانورد را در خود جای دهد.

چین درنظر دارد ساخت ایستگاه فضایی را تا سال ۲۰۲۲ و با وزن ۶۶ تن تکمیل کند؛ چین همچنین فضانوردان جدیدی را برای مأموریت‌های ایستگاه فضایی انتخاب می‌کند. پس از اتمام ساخت این ایستگاه، چین از فضانوردان خارج از کشور به همکاری با فضانوردان داخلی در ایستگاه فضایی استقبال می‌کند.

انتهای پیام/ 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول