اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  غرب آسیا

الجزیره خبرداد؛ حمله نیروهای وابسته به امارات به استانداری سقطری

منابعی در جنوب یمن گفتند که شورای انتقالی جنوب که حمایت امارات را دارد، به ساختمان‌های متعلق به دولت مستعفی یمن در جزیره سقطری حمله کرده‌ است.

الجزیره خبرداد؛ حمله نیروهای وابسته به امارات به استانداری سقطری

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، گروه نظامی «شورای انتقالی جنوب یمن» که مورد حمایت امارات متحده عربی است، به ساختمان‌ها و ادارات متعلق به دولت منصورهادی، رئس جمهور مستعفی یمن در جنوب حمله کرده‌اند.

منابعی در استان سُقُطری یمن امروز سه‌شنبه به شبکه الجزیره قطر گفتند که نیروهای این شورا به ساختمان ادارات محلی متعلق به دولت مستعفی یمن حمله کرده‌اند.

با این حال، شبکه‌ها و رسانه‌های محلی در استان مذکور می‌گویند «افراد عادی» با تجمع در برابر ساختمان استانداری سقطری، مقامات وابسته به دولت منصور هادی را طرد کرده و پرچم «یمن جنوبی» را در این ساختمان به اهتزاز در آوده‌اند.

تصاویر منتشر شده در شبکه‌های اجتماعی مانند توییتر، شمار نسبتاً زیادی از افراد عمدتاً غیرنظامی و با لباس شخصی را نشان می‌دهد که وارد حیاط استانداری شده یا در برابر آن تجمع کرده‌اند و برخی نیز پرچم یمن جنوبی را برافراشته‌اند.

ساختمان استانداری سقطری در شهر ساحلی «حدیبو» قرار دارد و این شهر طی یک هفته گذشته شاهد درگیری بین نیروهای منصور هادی و نیروهای شورای انتقالی بوده است. این شورا طی هفته گذشته بعد از آنکه در عدن اعلام خودمختاری کرد، تلاش نمود شهر حدیبو را به کنترل خود درآورد.

به احتمال زیاد سیطره بر ساختمان استانداری سقطری با تحریک نیروهای شورای انتقالی صورت گرفته است.

عربستان سعودی و امارات از سال ۲۰۱۵ (فروردین ۱۳۹۴) به بهانه بازگرداندن دولت منصور هادی به قدرت، به یمن حمله کرده و در تلاش برای سرنگونی انقلاب در این کشور کردند.

اهداف اعلام شده از این لشکرکشی به رغم گذشت بیش از پنج سال هنوز محقق نشده، و منصور هادی که زمانی شهر عدن را پایتخت موقت خود اعلام کرده بود، از تابستان سال گذشته با شورش شورای انتقالی بدون پایتخت موقت ماند.

ناظران و تحلیلگران معتقدند عربستان سعودی و امارات بعد از چند سال اتحاد، به جنگ نیابتی در یمن روی آورده‌اند و در حال کمک به نیروهای خود هستند. در مقابل، برخی نیز این سناریو را سرپوش گذاشتن بر اهداف استعماری ریاض و ابوظبی در یمن می‌دانند و می‌گویند آن‌ها با این سناریو، بر سر تقسیم مناطق یمن بین خود به توافق رسیده‌اند؛ جنوب و جنوب غرب برای امارات و شرق یمن نیز برای عربستان سعودی.

انتهای پیام/.

 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول