اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  هرمزگان

از کیلومترها «شنا» در خلیج فارس تا پیمودن دور دنیا با «شتر»/ انتقاد گردشگر هرمزگانی از برنامه «مکث»+عکس

محمد امیری رودان گردشگر هرمزگانی به‌دلیل حذف بخش گفت‌و‌گوی وی در خصوص خلیج فارس در برنامه مکث شبکه دو سیما به این برنامه معترض شد.

از کیلومترها «شنا» در خلیج فارس تا پیمودن دور دنیا با «شتر»/ انتقاد گردشگر هرمزگانی از برنامه «مکث»+عکس

به گزارش خبرگزاری فارس از بندرعباس، محمد امیری رودان گردشگر هرمزگانی به‌دلیل حذف بخش گفت‌و‌گوی وی در خصوص خلیج فارس در برنامه مکث شبکه دو سیما به این برنامه معترض شد.

این برنامه ساعت 19 و 30 دقیقه سه‌شنبه، 16 اردیبهشت‌ماه از شبکه دو سیما پخش شد اما بخش‌های زیادی از گفت‌وگوی این جهانگرد هرمزگانی از سوی عوامل برنامه حذف شد.

ابتدا پیش از آنکه به موضوع یادشده از سوی شبکه دوم سیما بپردازیم کمی از فعالیت‌های این معلم و گردشگر هرمزگانی برای شما خوانندگان خبرگزاری فارس شرح می‌دهیم.

28 اردیبهشت سال گذشته بود که محمد امیری رودان با همراهی مسؤولان گردشگری استان هرمزگان از خور آذینی سیریک برنامه سفر جهانگردی دور کره زمین با «شتر» را آغاز کرد.

وی کشورهای آذربایجان و گرجستان را پشت سر نهاد اما به‌دلیل شیوع ویروس کرونا، این سفر متوقف شد، سفری که می‌توانست به‌عنوان یک رکورد در تاریخ ایران به ثبت برسد و انعکاس بسیار وسیعی را نیز به‌دنبال داشته باشد.

امیری هرساله به‌طور خودجوش برای بزرگداشت خلیج فارس فعالیتی قابل توجه در سطوح ملی و بین‌المللی ارائه می‌دهد و از این رو به‌عنوان سفیر خلیج فارس لقب گرفته است.

او طی سال‌های اخیر، مسافت ایران تا کشور عمان، جزیره قشم تا بندرعباس و بندرعباس تا جزیره هرمز را به‌مناسبت بزرگداشت خلیج فارس شنا کرده است.

وی به پاس نام خلیج فارس نیز از خلیج فارس تا ارتفاعات کوه گنو دو بار دوید که یک بار آن 10 لیتر از آب خلیج فارس را درون بطری ریخته و به ساق‌های خود بسته بود.

رکاب دریایی از بندرعباس تا هرمز و همچنین سفر دور دنیا با موتورسیکلت با همین هدف والا توسط این گردشگر فعال هرمزگانی انجام شده است.

محمد امیری رودان در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در بندرعباس اظهار داشت: از آنجایی که نسل شتر دوکوهان در معرض انقراض بود با هماهنگی مؤسسه علوم دام کشور قرار شد شتر دوکوهان ایران را به دنیا معرفی کنم.

وی افزود: علاوه بر چندین اهداف محیط زیستی، اعطلای نام ایران، معرفی جابه‌های گردشگری کشورمان با محوریت هرمزگان را نیز در اهداف سفر جهانگردی خود نیز مدنظر قرار دادم.

امیری با اشاره به تأثیری که شتر در جلوگیری از گسترش بیابان دارد، خاطرنشان کرد: شتر بلعکس چهارپایانی مانند گاو و گوسفند، بوته‌ها را از ریشه نمی‌کند بلکه سرشاخه‌های آن‌ها را کنده و هرس می‌کند.

وی گفت: تعداد بالای جمعیت شتری و داشتن کف پاهای پهن آنها باعث می‌شود ماسه‌های بیابان لگدمال شوند و به هنگام باد، این ماسه‌ها در هوا معلق نشود بنابراین می‌تواند در حفظ محیط زیست نیز تأثیر داشته باشد.

این فعال گردشگری با گله‌مندی از برنامه‌ای که دعوتش را مشروط بر این می‌دانست که هم‌زمان با روز بزرگداشت خلیج فارس، معلم و هفته گردشگری، میراث فرهنگی و صنایع دستی است، ادامه داد: در آن برنامه تمام صحبت‌های من را حدف کردند و علتش معرفی فرد دیگری بود.

امیری اضافه کرد: روز شنبه، ششم اردیبهشت‌ماه از شبکه مذکور طی تماس تلفنی مرا به برنامه «مکث» پیرامون موضوع گردشگری دعوت کردند. به‌دلیل اینکه شرایط رفتن به تهران مساعد نبود نخست یکی از دوستان جهانگرد قدیمی‌ام را که سال‌هاست از جهانگردی (بیست سال) فاصله گرفته را به جای خودم معرفی کردم.

این گردشگر هرمزگانی افزود: وی در صورتی پذیرفت که به اتفاق در این برنامه شرکت کنیم و من نیز شرط حضور در برنامه را پخش آن به‌مناسبت روز ملی خلیج فارس، روز معلم و حتی معرفی میراث فرهنگی کشور دانستم اما شوربختانه نه‌تنها شادباش مرا به‌مناسبت روز ملی خلیج فارس و روز معلم مطرح نکردند بلکه هشتاد درصد گفت‌وگویم را هم حذف کرده بودند.

وی ادامه داد: آنچه شایسته و محترمانه به‌نظر می‌رسد این است که در یک گفت‌وگو با دو مهمان، حداقل تعادل در پخش مطالب حفظ شود اما شبکه دو در یک اقدام غیر علمی و رسانه‌ای، مطالب مرا پیرامون روز ملی خلیج فارس و روز معلم حذف کردند.

امیری افزود: به‌عنوان یک هرمزگانی انتظار دارم مورد حمایت مسؤولان و مطبوعات استانم قرار گیرم چراکه برای اهداف ارزشمندی که افتخاری برای هرمزگان است تلاش کرده‌ام.

انتهای پیام/3264/ر

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول