اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

فرهنگ  /  حج و زیارت و وقف

جدیدترین تصاویر از ادامه روند توسعه حرم حسینی در ایام کرونا

طرح توسعه حرم امام حسین (ع) با وجود شیوع کرونا در عراق همزمان با ماه مبارک رمضان همچنان ادامه دارد و ایرانیان برای احداث صحن حضرت زینب (س) به صورت مستمر فعالیت می‌کنند.

جدیدترین تصاویر از ادامه روند توسعه حرم حسینی در ایام کرونا

به گزارش خبرنگار حج و زیارت خبرگزاری فارس، ستاد بازسازی عتبات به همت سردار قاسم سلیمانی بنیان گذاشته شد و بیش از یک دهه است که به صورت مستمر برای توسعه و بازسازی اعتاب مقدسه عراق با کمک‌های مردمی فعالیت می‌کند.

توصیه سردار سلیمانی به ادامه روند توسعه عتبات در آشوب‌های عراق

سال گذشته با وجود تغییرات ستاد بازسازی عتبات، فعالیت‌های ستادی و عمرانی به خوبی طی شد که مهم‌ترین این اقدامات، توسعه حرم امام حسین (ع) در قالب احداث صحن عقیله بنی هاشم حضرت زینب (س) بود.

 

اذان مغرب به افق کربلا از صحن حضرت زینب (س)/ ۱۱ رمضان 

نیمه دوم سال گذشته با وجود برخی مشکلات و ناآرامی‌های عراق، احداث این صحن ادامه داشت؛ به طوری که یوسف افضلی، معاون فرهنگی ستاد بازسازی عتبات به توصیه سردار سلیمانی به ادامه فعالیت‌های طرح توسعه حرم امام حسین (ع) در روزهای ناآرام عراق اشاره کرد و گفت: سردار سلیمانی درباره وضعیت عملیات عمرانی همزمان با آشوب‌های عراق تأکید داشت که «یک روز هم نباید این اقدامات تعطیل شود. این کار برای اهل بیت (ع) است و ماندگارترین کار این است که توسعه و بازسازی حرم‌ها ادامه یابد و برای حضور زائران آماده شود، به ویژه برای اربعین که آغاز تمدن اسلامی به شمار می‌رود».

عملیات احداث صحن حضرت زینب (س) در ایام کرونا متوقف نشد

با توصیه سردار سلیمانی، حتی یک روز هم عملیات بازسازی اعتاب مقدسه عراق به ویژه حرم حسینی متوقف نشد تا اینکه سردار سلیمانی در دی‌ماه سال گذشته در حمله تروریستی آمریکا، در فرودگاه بغداد به شهادت رسید و با شهادت بنیانگذار ستاد بازسازی عتبات بسیاری تصور می‌کردند که بازسازی عتبات نیز متوقف خواهد شد، اما با تلاش رئیس ستاد بازسازی عتبات و تلاش مهندسان، روند توسعه اعتاب مقدسه همچنان ادامه داشت و این ستاد در بیانیه‌ای اعلام کرد «پرچمی که سردار سلیمانی در بازسازی عتبات برافراشته، به زمین نخواهیم گذاشت».

بر همین اساس، پس از شهادت سردار سلیمانی نیز روند توسعه و بازسازی عتبات متوقف نشد؛ بلکه مسؤولان، مهندسان و کارگران ایرانی باقوت به فعالیت ادامه دادند. طرح احداث صحن عقیله بنی‌هاشم حضرت زینب (س) در ضلع جنوب غربی حرم امام حسین (ع) که از سال ۱۳۹۴ با خرید ملک‌های اطراف حرم آغاز شد، بدون وقفه نه تنها در دوران آشوب‌های عراق، بلکه حتی در زمان شیوع کرونا و ممنوعیت تردد در کربلا هم در حال انجام است.

پیشرفت بیش از ۵۵ درصدی صحن حضرت زینب (س)

تا جایی که به گفته حسن پلارک رئیس سابق ستاد بازسازی عتبات عملیات احداث صحن حضرت زینب (س) حرم سیدالشهدا (ع) بیش از ۵۵ درصد پیشرفت داشته است.

هم‌اکنون مهندسان و کارگران ایرانی مستقر در کربلا، به صورت مستمر عملیات عمرانی احداث این صحن را با وجود شیوع کرونا، ماه مبارک رمضان و محدودیت‌های عراق به ویژه در شهرهای زیارتی پیگیری می‌کنند.

افزایش مساحت صحن حضرت زینب (س)

صحن حضرت زینب (س) با مساحتی بالغ بر ۵۰ هزار مترمربع به همت ایرانیان در حال احداث است که زیربنای این صحن ۱۲۰ هزرامترمربع طراحی شده است. در این صحن فضاهایی همچون موزه، پارکینگ، مضیف، ساختمان اداری نیز پیش‌بینی شده که مساحت مضیف ۱۴ هزار مترمربع خواهد بود. البته صحن حضرت زینب (س) قرار بود در مساحت ۵۰ هزار مترمربع ساخته شود که اکنون با پیشرفت احداث آن، مساحت صحن به بیش از ۵۳ هزار متر افزایش یافته است.

در ادامه جدیدترین فیلم و تصاویر از روند توسعه حرم حسینی و احداث صحن حضرت زینب (س) را مشاهده می‌کنید:

 

 

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول