اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  قزوین

معارف قرآنی در حوزه‌های مالی احیا شوند/ مسائل شرعی و عوارض تکوینی عدم پرداخت زکات بازگو شود

رئیس شورای زکات استان قزوین در نخستین جلسه شورای زکات در سال 99 گفت: معارف قرآنی در حوزه‌های مالی احیا شوند.

معارف قرآنی در حوزه‌های مالی احیا شوند/ مسائل شرعی و عوارض تکوینی عدم پرداخت زکات بازگو شود

به گزارش خبرگزاری فارس از قزوین، آیت‌الله عبدالکریم عابدینی در جلسه شورای زکات استان قزوین اعتمادسازی را یکی از اصول مهم در امر زکات دانست و اظهار کرد: چگونگی دریافت و همچنین نحوه مصرف زکات، در تقویت اعتمادسازی و همچنین پرداختن بیشتر مردم به این فریضه مهم دینی، نقش اساسی دارد و می‌باید زمینه‌های اعتمادسازی را تقویت کنیم.

وی تصریح کرد: باید آمار دقیق از میزان جمع‌آوری زکات و همچنین هزینه کرد آن به مردم ارائه کنیم چرا که شفاف‌سازی لازمه کار در حوزه زکات است و هرچه شفافیت بیشتری داشته باشیم، رجوع مردم به این فریضه مهم دینی افزایش خواهد یافت.

نماینده ولی فقیه در استان قزوین خاطرنشان کرد: قرآن اصرار دارد بگوید بین نماز و زکات رابطه ناگسستنی برقرار است، یعنی اگر انسان اهل زکات نباشد، نمازش باطل می‌شود.

امام جمعه قزوین بر لزوم استفاده حداکثری از فرصت رسانه‌ها برای تبلیغ زکات تأکید کرد و گفت: رسانه‌ها و صدا و سیما بستر بسیار مناسبی برای تبلیغ امر زکات هستند و می‌باید تلاش کنیم تا از این فضا به نحو شایسته و مطلوب بهره‌برداری کنیم.

وی احیای معارف قرآنی در حوزه‌های مالی را ضروری دانست و تأکید کرد: منظور قرآن از نگاه‌های مالی، امور با برکت و ماندگار است که نقش اثرگذاری در آسایش دنیا و آخرت مردم دارد.

آیت‌الله عابدینی با بیان اینکه متأسفانه مسائل شرعی زکات آن گونه که باید برای مردم تبیین نشده است، خاطرنشان کرد: همانطور که باید فواید پرداخت زکات در جامعه تبیین شود، عوارض تکوینی عدم پرداخت زکات نیز می‌باید بازگو شود تا جامعه به آگاهی کامل برسد.

اعتمادسازی نقش مهمی در حوزه زکات دارد

هدایت‌الله جمالی‌پور استاندار و قائم مقام شورای زکات استان قزوین نیز در جلسه شورای زکات استان اظهار کرد: اعتمادسازی نقش مهمی در حوزه زکات دارد و باید هر کسی که زکات پرداخت می‌کند، بداند که کجا هزینه می‌شود.

وی تصریح کرد: هر چه اعتمادسازی تقویت شود، گرایش مردم به امر زکات بیشتر می‌شود و همه می‌باید در راستای تقویت ارزش‌های دینی تلاش کنیم.

قائم مقام شورای زکات استان قزوین بیان کرد: شورای زکات در سال بیلان دقیق تهیه کند و در نهایت در اختیار رسانه‌ها و صدا و سیما برای انتشار قرار دهد تا مردم آگاهی کامل از جزئیات هزینه کرد داشته باشند.

20 میلیارد تومان زکات در استان قزوین جمع‌آوری شد

مهرعلی حق‌گویان مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) و دبیر شورای زکات استان قزوین نیز در این جلسه بیان کرد: سال گذشته پیش‌بینی شده بود که 19 میلیارد تومان زکات جمع‌آوری شود اما بحمدالله 20 میلیارد تومان جمع‌آوری زکات داشتیم که نسبت به مشابه سال قبل، 46 درصد رشد داشته‌ایم.

وی تصریح کرد: از 20 میلیارد زکات جمع‌آوری شده، 58 درصد زکات واجب، 20 درصد زکات مستحبی و 22 درصد نیز زکات فطره و کفاره بوده است.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) بیان کرد: کمک به محرومین، احداث و تعمیر مساجد، بهسازی و مرمت معابر عمومی، احداث و تعمیر غسالخانه، ساخت و مرمت خانه عالم، ساخت و مرمت حوزه‌های علمیه، احداث کتابخانه و احداث و تعمیر حسینیه از جمله موارد مصرف زکات جمع‌آوری شده در استان قزوین است.

حق‌گویان افزود: 155 مورد جهیزیه با مبلغی بالغ بر 600 میلیون تومان، در حوزه درمان 399 میلیون تومان، در حوزه تحصیل 171 میلیون تومان و همچنین تعدادی تسهیلات مسکن و تعمیر و بازسازی مسکن از محل زکات جمع‌آوری شده، هزینه شده است.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول