اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  کردستان

اجرای افزایش 13 تا 16 درصدی حقوق کارکنان دانشگاه کردستان

معاون اداری و مالی دانشگاه کردستان گفت: افزایش حقوق کارکنان دانشگاه کردستان از اول اسفند ۹۸ اجرا شده و بسته به مدرک و رتبه و سنوات خدمت، بین 13 تا 16 درصد بوده است.

اجرای افزایش 13 تا 16 درصدی حقوق کارکنان دانشگاه کردستان

هیوا فاروقی در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در سنندج اظهار داشت: 30 فروردین در خبرگزاری فارس مطلبی منتشر شده بود که براساس آن لعیا میزبان رئیس کمیسیون اداری شورای صنفی کارکنان آموزش عالی در گفت‌وگویی با خبرگزاری فارس مدعی شده که معاونین اداری و مالی دانشگاه‌های تهران، کردستان و شریف در گزارش به بخش «فارس من خبرگزاری فارس» اظهار کردند که ۵۰ درصد افزایش حقوق و مزایا برای کارکنان دانشگاه‌ها انجام شده، در حالی که انجام نشده است.

وی افزود: اولا بنده معاون اداری و مالی دانشگاه کردستان هیچ‌گونه اظهارنظری در ارتباط با افزایش حقوق با هیچ رسانه‌ای از جمله خبرگزاری فارس نداشته‌ام و درج چنین مطلبی از جانب بنده صحت ندارد.

معاون اداری و مالی دانشگاه کردستان ادامه داد: دوما به منظور ایجاد عدالت و رفع تبعیض در دریافت حقوق و مزایا بین کارکنان دولت، با توجه به مصوبه هیات وزیران و شورای حقوق و دستمزد مبنی بر افزایش تا 50 درصدی امتیازات فصل دهم قانون مدیریت خدمات کشوری، بخشنامه‌ای توسط رئیس سازمان برنامه و بودجه ابلاغ شد و براساس آن مقرر شد دستگاه‌های اجرایی که قبلا این افزایش یا مشابه آن را اعمال ننموده‌اند، از اول اسفند سال ۹۸ در صورت تامین اعتبار می‌توانند این افزایش تا 50 درصدی را اجرا کنند.

وی گفت: از آنجا که دانشگاه‌ها تابع مصوبات مرکز هیات امنای وزارت علوم و هیات امنای خود هستند، طبیعتا دانشگاه به تنهایی نمی‌تواند در این رابطه تصمیمی ‌بگیرد و هر نوع تصمیمی در این خصوص باید به تصویب مرکز هیات امنای وزارت علوم و هیات امنای دانشگاه‌ برسد.  

وی اذعان کرد: مصوبه‌ای که در ارتباط با بخشنامه سازمان برنامه و بودجه از طرف مرکز هیات امنای وزارت علوم به دانشگاه‌ها ابلاغ شده و در دانشگاه کردستان نیز اجرا شده است، دقیقا این است « اصلاح ماده 20 فصل پنجم نظام پرداخت حقوق و مزایا آیین نامه استخدامی اعضای غیر هیات علمی دانشگاه‌ها» که براساس این ماده به هر عضو غیر هیات علمی دانشگاه‌ها، علاوه بر حقوق پایه و رتبه، فوق‌العاده‌هایی تحت عنوان فوق‌العاده شغل، فوق‌العاده جذب و فوق‌العاده ویژه پرداخت می‌شود که در واقع ضرایب جدید این فوق‌العاده‌ها بر اساس این مصوبه به دانشگاه‌ها ابلاغ شده که در صورت تامین اعتبار در احکام کارکنان اعمال گردد در واقع براساس این مصوبه، ضرایب جدید فوق‌العاده‌های یاد شده حقوق کارکنان دانشگاه 30 درصد نسبت به قبل افزایش پیدا کرده است.

فاروقی گفت: در راستای اجرای این مصوبه، افزایش حقوق کارکنان دانشگاه کردستان از اول اسفند ۹۸ اجرا شده و بسته به مدرک و رتبه و سنوات خدمت، افزایش اعمال شده در احکام کارکنان دانشگاه، بین 13 تا 16 درصد بوده است که این افزایش بجز افزایش 15 درصد سنواتی اخیر است.

وی در پایان اضافه کرد: آنچه که در دانشگاه‌ها و از جمله دانشگاه کردستان لازم‌الاجرا است مصوبات مرکز هیات‌های امنای وزارت علوم و هیات‌ امنای دانشگاه‌ مربوطه است.

انتهای پیام/2330/83

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول