اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  کرمانشاه

کرمانشاه «پیشرو» در غربالگری کرونا/ معاون استاندار: هیچ منطقه قرمزی نداریم!

معاون سیاسی امنیتی استاندار کرمانشاه گفت: وضعیت سفید برای گیلان‌غرب و قصرشیرین اعلام شده و 12 شهرستان دیگر همچنان در وضعیت زرد قرار دارند و شهرستانی که قرمز باشد، نداریم.

کرمانشاه «پیشرو» در غربالگری کرونا/ معاون استاندار: هیچ منطقه قرمزی نداریم!

به گزارش خبرگزاری فارس از کرمانشاه، محمد ابراهیم الهی‌تبار امروز در جمع اصحاب رسانه در خصوص آخرین وضعیت شیوع ویروس کرونا در استان کرمانشاه، اظهار داشت: استان کرمانشاه همپا با سیاست‌های ملی مبارزه با کرونا، برنامه‌های خود را تقریبا از اوایل بهمن‌ماه همزمان با شیوع بیماری در ووهان چین با تشکیل قرارگاه پدافند زیستی غیرعامل آغاز کرد و پیش‌بینی‌های لازم را انجام داد.

وی افزود: خوشبختانه با ساختارسازی تدوین نقشه مبارزه با بیماری کرونا در استان و پیش‌بینی‌های بدبینانه نسبت به این شیوع این بیماری در حوزه‌های بهداشتی، درمانی و همچنین تامین و تجهیزاتی اقلام حفاظتی، توانستیم با مدیریت و انسجام خوبی که در استان شکل گرفته بود بحث بیماری کرونا را در استان مدیریت کنیم.

معاون سیاسی امنیتی استاندار کرمانشاه با اشاره به جغرافیای سردسیری و گرمسیری استان، ادامه داد: وضعیت سفید برای 2 شهرستان حوزه گرمسیری استان (گیلان‌غرب و قصرشیرین) اعلام شده و 12 شهرستان دیگر همچنان در وضعیت زرد قرار دارند و شهرستانی که قرمز باشد نداریم.

الهی‌تبار با اشاره به پیش‌بینی یک‌هزار تخت برای وضعیت حاد این بیماری در استان، ادامه داد: 320 تخت از این تعداد را آماده کرده‌ایم که تاکنون به طور کامل مورد استفاده قرار نگرفته است.

وی تعداد تخت‌های مورد استفاده در زمان پیک بیماری کرونا ویروس در استان را 190 تخت عنوان کرد و افزود: به طور متوسط نیز 130 تخت اشغال شده است.

این مسؤول در خصوص تعداد بیماران مبتلا و فوتی‌های طی چند روز اخیر در استان، گفت: آمارها تقریبا از چهار روز گذشته روند نزولی داشته است و تا کنون پیک مبتلایان  با توجه به فعالیت 20 مرکز 16 ساعته در استان از 80 نفر تجاوز نکرده است به طور تقریبی روزانه 30 نفر مبتلا داریم که یک روند ثابتی را طی می‌کند و تاکنون مسئله حاد و خاصی پیش نیامده است.

وی کرمانشاه را در زمینه غربالگری و شناسایی بیماران به عنوان یکی از استان‌های پیشروکشور معرفی کرد و افزود: در مرجله نخست، بیش از یک‌میلیون و 700 نفر از جمعیت استان مورد غربالگری قرار  گرفت و در مرحله دوم نیز تاکنون 850 هزار نفر افراد بالای 15 سال  غربالگری شده‌اند.

الهی‌تبار با اشاره به همکاری بیش از 87 درصد مردم در بحث فاصله‌گذاری هوشمند، خاطرنشان کرد:  قطعا مردم استان فراموش نمی‌کنند بیماری در سطح جامعه وجود دارد و باید همواره برای ریشه‌کن کردن کرونا ویروس به همکاری و مشارکت خود ادامه دهند.

انتهای پیام/پ

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول