اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  کرمانشاه

آمار «کرونا» در کرمانشاه نگران کننده است/ «ویروس منحوس» در حال جولان دادن + نمودار

بر اساس آمار ارائه شده از سوی ستاد مدیریت کرونا در استان کرمانشاه، شیوع این ویروس کماکان رو به افزایش است و از ابتدای اردیبهشت، روند کاهشی نداشته است. این ویروس در 13 اردیبهشت بیشترین افراد را در کرمانشاه مبتلا کرده است.

آمار «کرونا» در کرمانشاه نگران کننده است/ «ویروس منحوس» در حال جولان دادن + نمودار

به گزارش خبرگزاری فارس از کرمانشاه، بر اساس آخرین بررسی‌های صورت گرفته (تا 14 اردیبهشت) درباره بیماری کووید-19  که از سوی کمیته «اپیدمیولوژی» وزارت بهداشت منتشر شد؛ روند کشوری کرونا در چند روز اخیر نزولی بوده، اما گزارش‌ها حاکی از آن است که روند صعودی یا شروع پیک در 15 استان کشور مشاهده می‌شود.

بنابر اعلام وزارت بهداشت، روند صعودی یا شروع پیک در 15 استان (قم، لرستان، ایلام، گیلان، گلستان، خراسان رضوی، کهگیلویه و بویراحمد، خوزستان، هرمزگان، کرمان، یزد، اصفهان، زنجان، چهارمحال و بختیاری و کرمانشاه) مشاهده می‌شود. 

کرونا در حال جولان دادن است!

بررسی و تحلیل آمارهای استان کرمانشاه نیز، اطلاعات منتشر شده از سوی وزارت بهداشت را کاملاً تایید می‌کند. طبق بررسی صورت گرفته توسط خبرگزاری فارس، روند شیوع این ویروس در کرمانشاه کاملاً سعودی است و به صورت میانگین (از اول تا 16 اردیبهشت) روزانه 47 نفر در استان، به ویروس کرونا مبتلا می‌شوند.

البته این آمار، فقط شامل افرادی است که PCR آن‌ها مثبت اعلام شده است و مبتلایان مشکوک که پاسخ CT SCAN آن‌ها مثبت شده را در بر نمی گیرد.


به صورت میانگین (از اول تا 16 اردیبهشت) روزانه 47 نفر در استان، به ویروس کرونا مبتلا می‌شوند.

طبق آمار جدول فوق که از اول تا شانزدهم اردیبهشت را در بر می‌گیرد، مبتلایان قطعی به ویروس کرونا به صورت متناوبی در حال افزایش است. بر این اساس، بدترین روز از نظر آمار مبتلایان روز سیزدهم اردیبهشت است که تعداد بیماران به 80 نفر رسید. هرچند پس از این روز، میزان مبتلایان به ویروس کووید-19 کاهشی شده است، اما چشم انداز میان مدت از کاهش آمار مبتلایان کرونا خبر نمی‌دهد.

بنابر اعلام مدیر کمیته اطلاع رسانی مدیریت کرونا استان کرمانشاه، مجموع مبتلایان قطعی به ویروس کووید-19، یک هزار و 585 نفر است که از این تعداد 80 نفر نیز جان خود را از دست داده‌اند.

بنابر گفته‌های «مهدی محمدی» از ابتدای شیوع ویروس کرونا به استان تا امروز دو هزار 751 نفر بستری شدند که از این تعداد دو هزار 496 نفر ترخیص شده و 175 نفر نیز در حال حاضر در بیمارستان‌های استان بستری هستند.

همچنین ستاد مدیریت کرونا از انجام بیش از 7 هزار آزمایش تشخیص کرونا در استان خبر داده است؛ این آمارها همگی نشان دهنده شیوع آرام اما غیر قابل کنترل این ویروس در استان است.


این آمارها همگی نشان دهنده شیوع آرام اما غیر قابل کنترل این ویروس در استان است.

طبق بررسی صورت گرفته، طی 16 روز 734 نفر در استان کرمانشاه به صورت قطعی به کرونا مبتلا شده‌اند. این آمار طی چندین هفته گذشته، هرگز کاهشی نبوده است و این یک زنگ خطر جدی برای مردم استان است. میزان مرگ و میر اعلام شده از سوی ستاد مدیریت کرونا طی 16 روز گذشته نیز افزایشی بوده است.

طبق اعلام کمیته اطلاع رسانی ستاد مدیریت کرونا از آغاز شروع اپیدمی تا اول اردیبهشت 58 نفر در استان جان خود را از دست داده‌اند، این آمار هم با شیب ملایمی افزایشی بوده است و در روز 16 اردیبهشت به 80 نفر رسیده است.

مجموع این آمارها و بررسی‌های صورت گرفته، نشان می‌دهد که شیوع این ویروس در کرمانشاه کنترل نشده است و به صورت آرام در حال گسترش بیشتر است. از این رو به نظر می‌رسد که ماه‌های دشواری در انتظار مردم و کادر درمان کرمانشاه است.

تابستان جلودار این ویروس منحوس نیست؛ دلخوش نباشیم!

پیش از این تصور می شد که در ایام تابستان، شیوع این ویروس کاهش پیدا می‌کند. دکتر «دکتر وزیری» رییس بیمارستان گلستان کرمانشاه در این باره به فارس، گفت: گرم شدن دمای هوا به طور معمول فراوانی عفونت‌های تنفسی حاد و ویروسی را کاهش می‌دهد؛ ولی در مدل سازی‌هایی که انجام شده دیده‌اند که این ویروس کووید-19 حتی در درجه حرارت 47 درجه سانتیگراد هم می‌تواند از یک فرد بیمار به فرد مستعد انتقال پیدا کند!

وی افزود: بنابراین نوسانات ناشی از گرم شدن هوا را خواهیم داشت؛ یعنی احتمالا در یک دوره‌ای امکان دارد در ابتدای امر کمتر شدن این بیماری را بر اثر گرمای هوا شاهد باشیم و ببینیم که به یک حد ثابتی رسیده ولی اگر این گرم شدن منجر به حضور در مناطق محدود جغرافیایی شود و ایجاد اجتماع و ازدحام کند طبیعتا ویروس هیچ مانعی برای ابتلای افراد به واسطه صرفا گرم شدن ندارد.

رئیس بیمارستان گلستان با بیان اینکه این ویروس مقاومت زیادی دارد، اضافه کرد: نباید این خوشبینی را داشت که گرم شدن دمای هوا منجر به متوقف شدن زنجیره انتقال شود و می‌تواند حتی برعکس هم عمل کند؛ یعنی افراد در محیط‌های گرم در کنار هم قرار بگیرند و به دلایل متعددی فاصله امن 1.5 تا 2 متر را رعایت نکنند و از انتقال ویروس آزرده شوند و طبیعتا بیماری را منتقل کنند.

انتهای پیام/ح/ح

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول