اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

اقتصادی  /  صنعت ، تجارت ، بازرگانی

رشد 96 درصدی تسهیلات بخش بازرگانی + جدول

تسهیلات پرداختی توسط بانک ها و مؤسسات اعتباری به بخش بازرگانی در یازده ماهه 1398 نسبت به یازده ماهه 1397، 96 درصد رشد داشته است.

رشد 96 درصدی تسهیلات بخش بازرگانی + جدول

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس، در یازده ماهه سال 1398 بیش از 161 هزار میلیارد تومان تسهیلات توسط بانک‌ها و مؤسسات اعتباری به بخش بازرگانی کشور اعطا شده است که این میزان تسهیلات 19.7 درصد از سهم کل تسهیلات پرداختی بانک‌ها و مؤسسات اعتباری به بخش‌های مختلف کشاورزی، صنعت معدن، مسکن ساختمان، خدمات و بازرگانی را تشکیل می‌دهد. 

گفتنی است در یازده ماهه سال 1397 تسهیلات پرداختی بانک‌ها و موسسات اعتباری به بخش بازرگانی بیش از 82 هزار میلیارد تومان بوده است که این میزان پرداخت تسهیلات در مجموع 12.7 درصد از کل سهم تسهیلات پرداختی بانک‌ها و مؤسسات اعتباری به بخش‌های کشاورزی، صنعت و معدن، مسکن ساختمان و بازرگانی را تشکیل می‌دهد. 

این گزارش می‌افزاید تسهیلات پرداختی بانک‌ها و مؤسسات اعتباری به تفکیک بخش‌های اقتصادی در 11 ماهه 1398 نسبت به 11 ماهه 1397 در مجموع 96 درصد رشد داشته است. 

 

گفتنی است در 11 ماهه 1398 در مجموع بیش از 818 هزار میلیارد تومان تسهیلات توسط بانک‌ها و مؤسسات اعتباری به بخش‌های مختلف اقتصادی پرداخت شد و در 11 ماهه سال 1397 نیز بیش از 649 هزار میلیارد تومان تسهیلات پرداختی بانک‌ها و مؤسسات اعتباری به بخش‌های مختلف اقتصادی پرداخت شده است. 

بر این اساس، تسهیلات پرداختی در سال 98 نسبت به سال 97 از رشد 26.1 درصدی برخوردار بوده است. 

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول