اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

ورزشی  /  رزمی

زوار: تنور لیگ با بخش خصوصی داغ شده/ المپیک 2020 برگزار می‌شد، دو مدال خوشرنگ می گرفتیم

سرمربی تیم ملی تکواندو نوجوانان گفت: نمایندگان بخش خصوصی همواره تنور مسابقات لیگ برتر تکواندو را داغ نگه داشته اند.

زوار: تنور لیگ با بخش خصوصی داغ شده/ المپیک 2020 برگزار می‌شد، دو مدال خوشرنگ می گرفتیم

محمدرضا زوار در گفت و گو با خبرنگار ورزشی خبرگزاری فارس با اشاره به شناخت از عملکرد سرمایه‌ها و استعدادهای موجود رده سنی پایه، اظهار داشت: همزمان با برگزاری لیگ‌های تکواندو رده‌های سنی نونهالان و نوجوانان، مسابقات قهرمانی کشور این دو رده سنی نیز با حضور تکواندوکارانی که از شرایط مطلوب و ایده آل به جهت تنوع تکنیکی و فیزیکی برخوردار بودند، پیگیری شد. امیدوارم در سال جاری پس از مهیا شدن امکان تمرین و مسابقات انتخابی، افراد واجد شرایط، فرصت حضور در اردو را پیدا کنند. در صورت تعویق مسابقات قهرمانی نوجوانان جهان، زمان لازم برای برگزاری رقابت های انتخابی و آماده‌سازی تیم در اختیار خواهیم داشت، در غیر این صورت شرایط برای همه کشورها سخت خواهد بود.

وی در خصوص تاریخ دقیق برگزاری مسابقات قهرمانی نوجوانان جهان، افزود: طبق آخرین اعلام فدراسیون جهانی، سیزدهمین دوره مسابقات قهرمانی نوجوانان جهان، 14 تا 18 اکتبر 2020 (23 تا 27 مهر‌ماه) در شهر صوفیه بلغارستان برگزار خواهد شد. ولی با توجه به تعویق تمامی رویدادهای قاره‌ای و جهانی، پیش بینی می‌شود تاریخ قطعی این مسابقات، در جلسه آتی فدراسیون جهانی که در روز 23 اردیبهشت ماه به صورت آنلاین و ویدئو کنفرانس برگزار خواهد شد، مشخص و به کلیه فدراسیون‌های تابعه ابلاغ شود.

 

*بعد از کرونا اردوی نوجوانان برگزار می شود

سرمربی تیم ملی تکواندو نوجوانان در خصوص برگزاری اردوی تیم ملی نوجوانان پس از رفع بیماری کرونا، عنوان کرد: در نظر داریم با هماهنگی سازمان تیم‌های ملی، در صورت سفید شدن وضعیت بیماری و عادی شدن زندگی مردم، اردوی آمادگی مرحله اول و مقدماتی را آغاز کنیم و برای انتخاب ملی پوشان به منظور شرکت در رقابتهای قهرمانی نوجوانان جهان قدم اول را برداریم.

زوار در خصوص پروسه انتخاب ملی‌پوشان نیز اضافه کرد: بعد از برگزاری مسابقات قهرمانی کشور و پیکارهای آزاد کشوری، مدال آوران و منتخبان کمیته فنی مسابقات کشوری به همراه مدال آوران رقابت‌های جهانی و آسیایی مجوز حضور در اردو را خواهند گرفت. همچنین با معرفی سازمان لیگ فدراسیون تکواندو نفرات منتخب به اردو دعوت خواهند شد.

*باید در کمترین زمان ممکن سرنوشت لیگ مشخص شود

سرمربی تیم تکواندوی لوازم خانگی کن در خصوص لیگ برتر نیز اذعان کرد: مسابقات لیگ به مرحله حساسی رسیده بود. باشگاه ها و مسئولان فدراسیون منتظر صدور مجوز از سوی وزارت ورزش و ستاد مبارزه با کرونا هستند. قطعآ تا زمان آغاز فعالیت باشگاه‌ها و سالن های ورزشی، نمی‌توان برنامه دقیق و کاملی را برای آماده سازی تکواندو‌کاران در نظر گرفت. آنچه مسلم است به دلیل فاصله ایجادشده از تعطیلی تمرینات تا شروع مجدد آن، بازیکنان از شرایط آرمانی به دور بوده و رسیدن به شرایط مطلوب نیز مستلزم زمان مناسب و غلبه کامل ویروس کرونا خواهد بود. تیم‌های شهرداری ورامین، لوازم خانگی کن، دانشگاه آزاد و پاس تیم‌هایی هستند که با داشتن شانس بیشتر نسبت به بقیه تیم‌ها برای تصاحب سکوهای قهرمانی و دیدن نتیجه تلاش و سرمایه‌گذاری خود منتظر رفع نگرانی‌ها و مشکلات مربوط به شروع تمرینات هستند.

وی ادامه داد: فدراسیون تکواندو، بالاخص سازمان لیگ هم برای پایان لیگ برتر سال گذشته و برنامه ریزی جهت اجرای مناسب لیگ سال جاری، منتظر کسب مجوز از سوی مبادی ذی ربط هستند. بدیهی است در صورت تداوم و گسترش ویروس کرونا در ماه‌های آتی، برگزاری لیگ و مسابقات قهرمانی کشور با چالش جدی روبرو خواهد شد.

زوار در خصوص راهکار مناسب برای ادامه لیگ برتر تکواندو سال گذشته، گفت: به نظر می رسد سازمان لیگ به دلیل محدودیت زمانی و مشکلات مربوط به آماده سازی تیم‌ها، با لحاظ قراردادن نتایج کلی و عملکرد تیم‌ها در مقابل یکدیگر در طول مسابقات برگزار شده، باید در کمترین زمان و کاهش مسابقات، نسبت به معرفی سکو‌نشینان در لیگ برتر آقایان (جام خلیج فارس) و لیگ بانوان (جام کوثر) اقدام نماید.

 

وی در خصوص اینکه آیا تیم لوازم خانگی کن می تواند قهرمان لیگ برتر تکواندو شود؟ اظهار کرد: باشگاه تکواندوی لوازم خانگی کن بر اساس نظر کارشناسان با تکیه بر تکواندوکاران جوان و نوجوان خود عملکرد قابل قبولی را در لیگ برتر فصل 98 ارائه داد. تیم کن در مقابل تیم‌های ریشه دار باکیفیتی همچون شهرداری ورامین، دانشگاه آزاد، پاس، مس کرمان، مناطق نفت‌خیز، یزدان گیلان، فرمانیه، کانون تکواندوکاران مهاجر و سایر تیم‌های خوب و قابل احترام، نتایج قابل قبولی را کسب کرد. از همین رو برای تصاحب یکی از سکوهای قهرمانی، تمامی تکواندوکاران این باشگاه تمام تلاش خود را به کار خواهد بست.

*تنور لیگ با کمک اساتید تکواندو و بخش خصوصی داغ شده

در خصوص کیفیت بالای لیگ برتر تکواندو گفت: حضور تیم ها و باشگاه های مختلف در لیگ های تکواندو سبب رونق این مسابقات شده. طی سال‌های گذشته با تلاش اساتیدی همچون خلیفه در تیم دانشگاه آزاد، خانلرخانی در شهرداری ورامین، سلطانی در پاس، عبدالرشیدی در مس کرمان، گودرزی در مناطق نفت خیز بعنوان تیم‌هایی که از ردیف بودجه نهادهای دولتی برخوردار هستند، وارد لیگ تکواندو شده و سطح لیگ را بالا برده اند. همچنین چگینی در باشگاه لوازم خانگی کن و عاشوری در باشگاه یزدان، فتحی در فرمانیه بعنوان نمایندگان بخش خصوصی همواره  تنور مسابقات لیگ را داغ نگه داشته اند.

وی ادامه داد: طی چندسال گذشته و با عنایت به شرایط سخت اقتصادی در تمامی بخش های کشور، تلاش این عزیزان به خصوص نمایندگان بخش خصوصی در لیگ، قدردانی ویژه ای را می طلبد. زیرا علیرغم هزینه‌های سنگین از هیچ گونه معافیت و مزیتی برخوردار نبوده و صرفا با عشق و علاقه در این مسیر گام نهاده اند. انتظار دارم وزارت ورزش و جوانان با هماهنگی فدراسیون تکواندو جهت تداوم این حضور و حمایت از تکواندو با ارائه راهکار و پیشنهادات مناسب، شرایط حضور تیم‌های بیشتری را در لیگ برتر کشور فراهم آورند.

زوار اضافه کرد: بسیاری از این باشگاه‌ها طی سال های متمادی، با وجود تغییرات پی درپی در راس و بدنه سازمان و نهاد مربوطه، با تلاش و پیگیری‌های اساتید نامبرده، همچنان در لیگ حضور دارند. به نظر می‌رسد در صورتی که این باشگاه ها نظرات و اهداف سازمان متبوع خود را تامین نمی‌کردند، اکنون نامی از آنها در لیگ‌های تکواندو وجود نداشت.

 

*تعویق المپیک اتفاق خوبی نبود

سرمربی تیم ملی نوجوانان کشورمان در خصوص تعویق المپیک نیز تاکید کرد: عقب افتادن بازیهای المپیک توکیو برای دو ورزشکار ایران در بخش مردان، اتفاق خیلی خوبی نبود به خصوص برای ورزشکار پرتلاشی همچون میرهاشم حسینی که بایستی یکسال دیگر نیز در سن رشد، وزن خود را کنترل نماید. به طور قطع با انگیزه‌ای که در وجود آرمین هادی پور و میرهاشم حسینی وجود دارد، برگزاری این بازی‌ها در موعد مقرر که هنوز ویروس کرونا تمام فعالیت های جاری در دنیا را تحت تاثیر خود قرار نداده بود، می توانست نوید 2 مدال خوشرنگ را برای تکواندو ایران در این مسابقات بدهد.

وی ادامه داد: با توجه به اینکه آرمین هادی پور در وزن 81- کیلوگرم مبارزه می کند، با مشکلات کمتری نسبت به میر هاشم حسینی روبرو است، اگرچه با عزم و اراده و توانایی که میرهاشم تاکنون از خود به نمایش گذاشته، یقین دارم که این بازیکن کاربلد تمام تلاش خود را برای بالا رفتن از سکوی المپیک به کار خواهد بست.

 کارشناس تکواندوی کشورمان در خصوص مشکلات عقب افتادن زمان برگزاری المپیک نیز عنوان کرد: در رشته‌های وزنی، به دلیل کنترل وزن ورزشکار و فشار سنگین تمرینات، شرایط سختی را پدید خواهد آورد. ولی با توانایی و تجربه گرانقدری که از دوست خوبم فریبرز عسگری و کادر فنی تیم ملی بزرگسالان  سراغ دارم، با برنامه ریزی مطلوب، معضل تعویق بازیهای المپیک در توکیو را به فرصت ایده آل برای کسب خوشرنگ ترین مدال بازی‌های المپیک توکیو تبدیل می نمایند.

انتهای پیام/س

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول