اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  آمریکا، اروپا

افشاگری مقام آمریکایی درباره اهمال‌ دولت ترامپ درباره تهدید کرونا

یکی از مدیران مخلوع اداره تولید دارو و مقابله با کرونا در آمریکا با طرح شکایتی تاکید کرد، مقام‌های وزارت بهداشت با کم اهمیت جلوه دادن هشدارهای زودهنگام وی درباره تهدید «کرونا»، او را از سمتش برکنار کردند.

افشاگری مقام آمریکایی درباره اهمال‌ دولت ترامپ درباره تهدید کرونا

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، «ریک برایت» مدیر مخلوع یک سازمان آمریکایی مسئول تولید دارو و مقابله با شیوع کرونا با طرح شکایتی تأکید کرد که مقام‌های دولت ترامپ به دلیل ابراز نگرانی زودهنگام وی درباره کروناویروس، او را سمتش اخراج کردند.

بنا به گزارش خبرگزاری رویترز، برایت در شکایتنامه‌ای که با کمک یکی از نهادهای نظارت بر دولت آمریکا تهیه شده است، گفت که در ماه ژانویه (اواسط دی ماه و اوایل بهمن ماه) درباره ویروس کرونا هشدار داده بود و در مقابل با خصومت «الکس آزر» وزیر بهداشت و خدمات انسانی و دیگر مقام‌های عالیرتبه وزارت بهداشت آمریکا روبرو شده است.

در متن این شکایت آمده است: «دکتر برایت با فوریت، رسیدگی به شیوع (ویروس کرونا) را آغاز کرد اما با مقاومت مدیریت وزارت بهداشت از جمله وزیر (الکس) آزر روبرو شد که ظاهراً قصد کم اهمیت جلوه دادن این تهدید فاجعه‌بار را داشته‌اند».

طبق آمار و ارقام دانشگاه «جانز هاپکینز»، مجموع قربانیان کرونا در ایالات متحده آمریکا هم‌اکنون از 71 هزار نفر فراتر رفته است.

سیاستمداران دموکرات و جمهوری‌خواه، ترامپ را به دلیل کم اهمیت جلوه دادن تهدید ویروس کرونا و عملکرد ضعیف وی در تضمین تولید کیت‌های تشخیص کرونا و تجهیزات محافظتی مورد انتقاد قرار داده‌اند.

وکلای برایت می‌گویند که حذف موکلشان از سمت مدیریت اداره تحقیقات و توسعه پیشرفته زیست پزشکی که شاخه‌ای از وزرات بهداشت آمریکا است، در حقیقت نقض قانون محافظت از افشاگران دولتی است.

«کایتلین اوکلی» سخنگوی وزارت بهداشت آمریکا در توجیه تنزل رتبه برایت در بیانیه‌ای اعلام کرد که برایت به شغلی منتقل شده است که به وی مسئولیت داده شده تا حدود یک میلیارد دلار برای تولید کیت‌های تشخیص هزینه کند.

سخنگوی برایت روز گذشته اعلام کرد که برایت قرار است 14 ماه می (25 اردیبهشت ماه) برای ارائه گزارش و شواهد خود به مجلس نمایندگان آمریکا برود.

برایت ماه گذشته در بیانیه‌ای گفت به دلیل مقاومت در مقابل تلاش‌های مقام‌های دولت ترامپ برای استفاده از داروهای «هیدروکسی کلروکین» و کلروکین‌های مرتبط بعنوان درمان کرونا، تنزل رتبه داده شده و به یک جایگاه دیگر منتقل شده است.

وی تصریح کرد که دولت آمریکا بدون هرگونه اساس علمی، این داروها را بعنوان درمان بیماری‌ها ترویج داده است.

برایت بعنوان کارشناس واکسن و درمان در سال 2016 و قبل از آغاز ریاست‌جمهوری ترامپ در سمت خود منصوب شد و وزارت بهداشت آمریکا ماه گذشته اعلام کرد که برایت به یک شرکت مشارکتی دولتی-خصوصی تحت نظر انیستیتوی ملی بهداشت آمریکا منتقل شده است.

ترامپ مکررا از داروهای مالاریا بعنوان درمانی برای کرونا جلب مشتری می‌کند و این در حالی است که مطالعات چندانی در خصوص فواید این داروها صورت نگرفته است.

برایت در شکایت خود خواستار بازگشت مجدد به کار و تحقیق کامل درباره این مسئله شده است.

طبق این گزارش، دفتر شورای ویژه که یک سازمان مستقل دولتی در آمریکا است مسئول تحقیقات است و می‌تواند سوء رفتار علیه کارکنان فدرال را مورد پیگرد و بررسی قرار دهد.

طبق آمار و ارقام دانشگاه «جانز هاپکینز»، ظرف ۲۴ ساعت گذشته با مرگ دو و ۱۴۲ نفر دیگر، مجموع قربانیان کرونا در ایالات متحده آمریکا به ۷۱ هزار و ۶۴ نفر افزایش یافت.

این آمار و ارقام همچنین نشان می‌دهد که در بازه زمانی مذکور، مجموع ۲۴ هزار و ۶۳ مورد جدید به مبتلایان به کرونا در ایالات متحده آمریکا افزوده شد تا شمار مبتلایان به این ویروس ناشناخته در این کشور به یک میلیون و ۲۰۴ هزار و ۳۵۱ نفر افزایش پیدا کند.

انتهای پیام/م

 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول