اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

جامعه  /  رفاه و آسیب های اجتماعی

تأمین اجتماعی از منابع موجود باید همسان سازی حقوق بازنشستگان را اجرایی کند

نماینده مجلس با بیان اینکه تأمین اجتماعی از منابع موجود باید همسان سازی حقوق بازنشستگان را اجرایی کند، گفت:دولت حدود 250 هزار میلیارد تومان به تأمین اجتماعی بدهکار است .

تأمین اجتماعی از منابع موجود باید همسان سازی حقوق بازنشستگان را اجرایی کند

مسعود رضایی نماینده مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار اجتماعی خبرگزاری فارس، در پاسخ به پرسش مخاطبین «فارس من» مبنی بر همسان سازی حقوق بازنشستگان تأمین اجتماعی اظهار داشت: در برنامه ششم توسعه همسان سازی حقوق بازنشستگان از جمله بازنشستگان تأمین اجتماعی مورد توجه قرار گرفته است و این موضوع نیز تبدیل به قانون شده است.

وی افزود: متأسفانه به دلیل نزاع‌های مختلف سیاسی گاهی اوقات اختلافاتی به وجود می‌آید که قوانین به درستی اجرایی نمی‌شود.

این نماینده مجلس اظهار داشت: در راستای عدالت اجتماعی و رفع تبعیض باید حقوق بازنشستگان تأمین اجتماعی نیز همسان سازی شود و مجلس نیز در این خصوص تمام تلاش خود را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ انجام داده است.

رضایی اضافه کرد: طرحی نیز با امضای 80 نماینده مجلس بر اساس ماده 103 قانون خدمات کشوری در دست بررسی است و امیدواریم در مجلس فعلی به نتیجه برسد که همان متناسب سازی حقوق طی برنامه ششم است که بازنشستگان تأمین اجتماعی، لشکری و کشوری در آن دیده شده است.

وی ادامه داد: این که با تمامی مشکلات و تورم حداقل حقوق بازنشستگان تأمین اجتماعی به 2 میلیون تومان می‌رسد، ظلم است و باید این رقم بیشتر شود.

این نماینده مجلس اظهار داشت: تأمین اجتماعی توانایی پرداخت حقوق بازنشستگان را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ تا حداقل 2 میلیون و 800 هزار تومان در حال حاضر دارد و موظف است این اقدام قانونی را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ انجام دهد.

رضایی به بدهی دولت به تأمین اجتماعی اشاره کرد و گفت:‌ دولت حدود 250 هزار میلیارد تومان به تأمین اجتماعی بدهکار است که در سال‌های قبل بخش‌هایی از آن را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ تهاتر کرده و این بدهی دلیل نمی‌شود که حقوق بازنشستگان تأمین اجتماعی افزایش پیدا نکند.

وی ادامه داد: حتی اگر دولت مطالبات خود را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ به تأمین اجتماعی پرداخت نکند باید این سازمان حقوق بازنشستگان را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ به حداقل 2 میلیون و 800 هزار تومان افزایش دهد و در صورت پرداخت مطالبات آن را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ در بخش‌های دیگر هزینه کند.

انتهای پیام/‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول