اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  خراسان جنوبی

اتمام ۷۰۸ پروژه محرومیت‌زدایی عام‌المنفعه در خراسان‌جنوبی

مسؤول بسیج سازندگی خراسان‌جنوبی گفت: طرح ۴۰ هزار پروژه عمرانی کوچک و زودبازده و عام‌المنفعه سازمان بسیج در کل کشور اواخر سال ۹۷ آغاز شد که سهم استان خراسان‌جنوبی ۹۲۰ پروژه بود که ۷۰۸ پروژه به اتمام رسیده است.

اتمام ۷۰۸ پروژه محرومیت‌زدایی عام‌المنفعه در خراسان‌جنوبی

به گزارش خبرگزاری فارس از بیرجند، مهدی هنری ظهر امروز در دیدار با نماینده ولی‌فقیه در خراسان‌جنوبی با بیان اینکه سازمان بسیج سازندگی در ۱۷ اردیبهشت‌ماه سال ۷۹ به فرمان رهبر انقلاب تأسیس شد، اظهار داشت: سازمان بسیج سازندگی در چند محور اصلی از ابتدای شکل‌گیری فعالیت داشته که اولین آن ساماندهی حرکت‌های جهادی بود.

وی به تأکیدات رهبر انقلاب اسلامی مبنی بر گسترش کمی و کیفی فعالیت‌های گروه‌های جهادی، بیان داشت: سال گذشته توانستیم۱۰۰ گروه جهادی به تعداد گروه‌های جهادی استان اضافه کنیم.

مسؤول بسیج سازندگی خراسان‌جنوبی از وجود ۳۵۲ گروه جهادی شناسنامه‌دار در استان خبر داد و تبیین کرد: در سال جاری تمام فعالیت‌های گروه‌های جهادی در سامانه ملی اطلس جهادی ثبت می‌شود که زمینه‌ساز هم‌افزایی بیشتر گروه‌های جهادی شده است.

فعالیت ۹۲۳ گروه جهادی محله‌محور

هنری با اشاره به اینکه علاوه بر گروه‌های جهادی ثبت شده در هر پایگاه بسیج یک گروه جهادی محله‌محور تشکیل شده است، عنوان کرد: ۹۲۳ گروه جهادی محله‌محور در خراسان‌جنوبی شناسایی شده که فعالیت این گروه‌ها در پایگاه‌های بسیج، ادارات و نهادها گسترش می‌یابد.

وی با اشاره به بهره‌مندی جهادگران از آموزش‌های هلال‌احمر، مطرح کرد: ۴۲۰ نفر از جهادگران از آموزش‌های امداد و نجات بهره‌مند شدند که با توجه به حضور جهادگران در حوادث طبیعی مختلف در سطح کشور این آموزش‌ها بسیار ارزشمند است.

برگزاری ۱۱۴۰ اردوی جهادی در سال گذشته

مسؤول بسیج سازندگی خراسان‌جنوبی با اعلام اینکه در سیل سال گذشته ۴۰ گروه جهادی شامل ۵۱۵ نفر از جهادگران به مردم آسیب‌دیده از سیل خدمت‌رسانی کردند، بیان داشت: در مجموع در سال گذشته ۱۰ هزار و ۳۰۰ نفر از جهادگران در برنامه‌های مختلف شامل یک هزار و ۱۴۰ اردوی جهادی شرکت داشتند.

هنری اعلام کرد: مجموع اعتبارات پروژه‌های بسیج سازندگی استان در سال گذشته دو میلیارد و ۷۰۰ میلیون تومان بوده که یک میلیارد و ۶۰۰ میلیون توسط خیرین، ۵۰۰ میلیون توسط دستگاه‌ها و نهادهای دولتی و ۶۰۰ میلیون تومان نیز از اعتبارات سپاه و بسیج و قرارگاه‌های محرومیت‌زدایی تأمین شده است.

وی بیان داشت: یکی از برنامه‌های بسیج سازندگی در زمینه پروژه‌های عمرانی و محرومیت‌زدایی بوده که در غالب طرح ۴۰ هزار پروژه عمرانی کوچک و زودبازده و عام‌المنفعه سازمان بسیج در کل کشور اواخر سال ۹۷ آغاز شد.

عملیاتی شدن ۷۰۸ پروژه محرومیت‌زدایی در استان

مسؤول بسیج سازندگی خراسان‌جنوبی با اشاره به اینکه از این تعداد سهم استان خراسان‌جنوبی ۹۲۰ پروژه بود که ۷۰۸ پروژه با اعتبار ۱۶ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان به اتمام رسیده است، مطرح کرد: از این ۷۰۸ پروژه به اتمام رسیده تعداد ۳۳۷ پروژه احداثی و مابقی تکمیل ، مرمت و بهسازی است.

هنری خاطرنشان کرد: این پروژه‌ها در عرصه‌های مختلف کشاورزی مانند قنوات، استخر ذخیره آب، لوله‌گذاری مزارع، کانال‌های انتقال آب کشاورزی، مسکن محرومین، فرهنگی و مذهبی، سرویس بهداشتی عمومی، ایستگاه دیجیتال و غیره بوده که مبتنی بر نیاز هر منطقه و با کار تسهیل‌گری میدانی و مشارکت مردم و گروه‌های جهادی به اتمام رسیده است .

انتهای پیام/3403/ح

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول