اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  غرب آسیا

فهرست اعضای کابینه الکاظمی تحویل پارلمان عراق شد+اسامی

دو نماینده پارلمان عراق از تحویل فهرست اعضای کابینه جدید عراق به پارلمان خبر دادند و گفتند که فهرست مذکور ناقص است.

فهرست اعضای کابینه الکاظمی تحویل پارلمان عراق شد+اسامی

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، «امجد العقابی» نماینده ائتلاف «سائرون» در پارلمان عراق، اعلام کرد که فهرست اسامی اعضای کابینه «مصطفی الکاظمی» نخست‌وزیر مامور تشکیل دولت جدید به پارلمان ارائه شد.

وی در گفت‌وگو با پایگاه خبری «بغداد الیوم» تصریح کرد: اسامی اعضای کابینه الکاظمی به پارلمان ارائه شد اما این فهرست ناقص است و اسامی وزرای خارجه و نفت هنوز مشخص نیست.

وی با تاکید بر اینکه جلسه رأی اعتماد امروز پارلمان در موعد مقرر خود یعنی ساعت 21 به وقت بغداد برگزار می‌شود، پیش‌بینی کرد که کلیه اسامی این فهرست رأی اعتماد را کسب نکنند و برخی از این اسامی ریزش داشته باشند.

العقابی بدون اشاره به جزئیات بیشتر گفت: برخی فراکسیون‌ها به این کابینه رای نخواهند داد اما انتظار می‌رود که تلاش‌ها برای متقاعد کردن آنها به منظور رأی دادن به کابینه تا لحظه آخر ادامه یابد.

پس از العقابیِ «یونادم کنا» رئیس فراکسیون پارلمانی الرافدین نیز در گفت‌وگو با پایگاه خبری «المعلومه» این خبر را تایید کرد.

بغداد الیوم نوشت: بر اساس سندی که به دست این پایگاه خبری رسیده است، تنها اسامی ۲۰ وزیر کابینه الکاظمی به پارلمان ارائه شده و وزرای خارجه و نفت به دلیل عدم توافق سیاسی نهایی، هنوز مشخص نیستند.

بر اساس این گزارش، وزیر دارایی که سهم کردها است و جنجال زیادی برای باقی ماندن یا رفتن «فواد حسین» در این پست باقی ماند نیز، مشخص شده است و الکاظمی «علی حیدر عبدالامیر عباس» را برای این پست انتخاب کرده است.

 

 

«محمد الحلبوسی» رئیس پارلمان عراق پیشتر از کلیه نمایندگان خواسته بود که برای نشست رأی اعتماد امروز پارلمان که ساعت 21 به وقت محلی بغداد برگزار خواهد شد، حاضر باشند.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول