اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

اقتصادی  /  راه و مسکن

گردوخاک در پایتخت و غرب کشور/کاهش دما در سواحل خزر از 20 اردیبهشت

مدیر پیش‌بینی و هشدار سازمان هواشناسی گفت: امروز به دلیل وزش باد شدید روی کشور عراق در استان‌های واقع در غرب و جنوب غرب، وقوع پدیده گرد و غبار و کاهش کیفیت هوا داریم و انتظار می‌رود این شرایط تا اوایل وقت فردا تداوم داشته باشد.

گردوخاک در پایتخت و غرب کشور/کاهش دما در سواحل خزر از 20 اردیبهشت

صادق ضیائیان در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس، در تشریح وضعیت جوی کشور در روزهای آینده و امروز اظهار داشت: امروز 17 اردیبهشت در شمال شرق کشور، رگبار پراکنده و وزش باد را شاهدیم، همچنین در شمال غرب و غرب کشور، جنوب غرب و بخش‌هایی از مرکز کشور و دامنه جنوبی البرز مرکزی در استان‌های تهران، البرز، قزوین قم و سمنان، رگبار باران و رعد و برق و وزش باد شدید وجود دارد.  

وی ادامه داد: امروز شدت بارش‌ها در استان آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی، کرمانشاه، کردستان، همدان، لرستان، زنجان، ارتفاعات شمال خوزستان و چهارمحال و بختیاری است.

مدیر پیش‌بینی و هشدار سازمان هواشناسی یادآور شد: امروز سواحل خزر مواج است، ضمن آنکه از بعد از ظهر فردا و روز جمعه مرکز و شرق خلیج فارس مواج خواهد بود  و روز جمعه دریای عمان مواج و متلاطم است.

ضیائیان افزود: روز پنجشنبه 18 اردیبهشت در برخی مناطق استان‌های واقع در شمال شرق کشور، ارتفاعات البرز و شمال غرب بارش پراکنده و گاهی رعد و برق و وزش باد شدید پیش‌بینی می‌شود.

مدیر پیش‌بینی و هشدار سازمان هواشناسی ادامه داد: پنج شنبه در استان‌های البرز، تهران، سمنان، مرکزی، قم، اصفهان و خراسان رضوی، وزش باد شدید و گردو خاک و کاهش دید و کیفیت هوا پیش‌بینی و توصیه می‌شود‌ محکم کردن سازه‌های موقت، تابلوهای تبلیغاتی و پوشش گلخانه‌ها و اقدامات پیشگیرانه برای حفاظت از محصولات کشاورزی در دستور کار باشد.

‌وی بیان کرد: روز پنج شنبه 18 اردیبهشت‌، رگبار باران، گاهی همراه با رعدوبرق، وزش باد شدید موقت و در مناطق مستعد رخداد تگرگ‌ در آذربایجان غربی، آذربایجان شرقی و شمال کردستان پیش‌بینی می‌شود.

ضیائیان گفت: روز جمعه 19 اردیبهشت جوی آرام در اغلب مناطق کشور داریم و بعد از ظهر جمعه در شمال شرق و شمال غرب بارش پراکنده پیش‌بینی می شود.

وی افزود:‌روز شنبه 20 اردیبهشت در شمال غرب و غرب کشور و دامنه زاگرس مرکزی، بارش‌ها با گذر سامانه بارشی آغاز می‌شود و بعد از ظهر شنبه دامنه‌های البرز مرکزی در استان‌های قزوین، البرز و تهران را نیز در بر می‌گیرد.

مدیر پیش‌بینی و هشدار سازمان هواشناسی ادامه داد:‌روزهای یکشنبه 21 و 22 اردیبهشت با گذر متناوب‌ امواج از نواحی شمال کشور در شمال غرب، شمال شرق و سواحل شمالی بارش پراکنده و رعد و برق پیش‌بینی می‌شود.

ضیائیان گفت:‌ امروز به دلیل افزایش شدید وزش باد روی کشور عراق در استان‌های واقع در غرب و جنوب غرب وقوع پدیده گرد و غبار و کاهش کیفیت هوا داریم و انتظار می‌رود این شرایط تا اوایل وقت فردا تداوم داشته باشد.

مدیر پیش‌بینی و هشدار سازمان هواشناسی افزود: ‌از 20 اردیبهشت تا 23 اردیبهشت دما در سواحل خزر کاهش می‌یابد.

وی در تشریح وضعیت جوی پایتخت گفت:‌ امروز در تهران آسمان‌ غبار محلی دارد ضمن آنکه در بعد از ظه،ر آسمانی ابری همراه با رگبار و رعد و برق و احتمال بارش تگرگ،‌ در پایتخت پیش‌بینی می‌شود و بعد از ظهر باد و گرد و خاک در تهران خواهیم داشت.

ضیائیان گفت:‌ روز آینده آسمان پایتخت نیمه ابری تا قسمتی ابری در برخی ساعات وزش باد شدید گاهی گرد وخاک پیش‌بینی می‌شود؛ بیشینه و کمینه دما فردا در پایتخت 24 و 15 درجه خواهد بود. 

مدیر پیش‌بینی و هشدار سازمان هواشناسی افزود: روز آینده بندرعباس با بیشینه دمای 37 درجه بالای صفر گرم ترین مرکز استان و شهرکرد با کمیته دمای یک درجه بالا صفر خنک‌ترین مرکز استان خواهد بود.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول