اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  آمریکا، اروپا

مقام آمریکایی: هنوز برای محافظت از آمریکایی‌ها در برابر ویروس کرونا آمادگی نداریم

در حالی که بحث بازگشایی ایالت‌ها در آمریکا وجود دارد، مدیر اسبق مرکز کنترل و پیشگیری بیماری در این کشور بر این باور است که ایالات متحده هنوز برای محافظت از شهروندان خود در برابر ویروس کرونا آماده نیست.

مقام آمریکایی: هنوز برای محافظت از آمریکایی‌ها در برابر ویروس کرونا آمادگی نداریم

به گزارش گروه بین‌الملل خبر‌گزاری فارس، با توجه به اینکه بیش از نیمی از ایالت‌ها در آمریکا در حال باز‌گشایی هستند، «ریچارد بسر»، مدیر اسبق مرکز‌ کنترل و پیشگیری بیماری آمریکا به «سی‌ان‌ان» گفت که آمریکا هنوز برای محافظت از شهروندان خود در برابر ویروس کرونا آمادگی ندارد.

ریچارد بسر در مصاحبه با سی‌ان‌ان عنوان کرد: «به نظرم هنوز نمی‌توان گفت برای باز‌گشایی اقتصاد، شما چقدر آسیب‌ را متحمل خواهید شد؛ زیرا هنوز این تضمین وجود ندارد که هر شخص آمریکایی می‌تواند اقدامات لازم برای حفظ سلامتی خود، خانواده و جامعه‌اش را انجام دهد. بنابراین این مسئله هم‌اکنون نباید مطرح شود.»

فرمانداران ایالت‌های بسیاری در سراسر آمریکا بعد از هفته‌ها تعطیلی برای متوقف کردن شیوع ویروس کرونا به شهروندان آمریکایی اجازه داده‌اند به حالت عادی گذشته باز‌گردند. اما آمار تلفات ایالات متحده همچنان در حال افزایش است و متخصصان بهداشت و درمان عمومی هشدار ‌داده‌اند که لغو محدودیت‌ها می‌تواند خطر از دست رفتن هزاران نفر در این کشور را به همراه داشته باشد.

روز گذشته (سه‌شنبه) یک مقام ارشد در کاخ سفید به سی‌ان‌ان اعلام کرد که کارگروه ویروس کرونا در کاخ سفید اقدامات  خود در این زمینه را کاهش خواهد داد. این در حالی است که بارزترین بخش دولت فدرال در آمریکا برای مقابله با ویروس کرونا همین کار‌گروه است.

به نوشته سی‌ان‌ان، برخی مقامات آمریکایی اعلام کرده‌اند که آمریکا همچنان تجهیزات کلیدی برای کنترل و مقابله با ویروس کرونا را کم دارد.

بسر در ادامه صحبت‌های خود به سی‌ان‌ان گفت: «ما اکنون ظرفیت لازم برای تست کرونا را نداریم تا مطلع شویم که مبتلایان به این ویروس کجا هستند. ما به افرادی نیاز داریم که وضعیت بیماری کرونا را پیگیری کنند ما به این مراقبان سلامت نیاز داریم، اما تعداد این افراد زیاد نیستند. ما جایگاه‌های امن برای مردمی که به کرونا مبتلا شده‌اند یا در معرض این ویروس قرار دارند، فراهم نکرده‌ایم تا آنها قرنطینه و ایزوله شوند.»

وی در پایان صحبت‌های خود گفت: «ما می‌گوییم، اگر شما پول داشته‌ باشید و یا سفید‌پوست باشید می‌توانید اینجا (آمریکا) وضعیت خوبی داشته باشید، اما اگر این شرایط را نداشته‌ باشید، پس موفق باشید.»

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول