اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  فارس

پزشک خانواده در فارس اختیاری می‌شود/ درخشش فارس در مدیریت کروناویروس

ستاد راهبردی پزشک خانواده شهری استان فارس، اختیاری شدن استفاده از این خدمت را برای شهروندان از ابتدای خرداد امسال، تصویب کرد.

پزشک خانواده در فارس اختیاری می‌شود/ درخشش فارس در مدیریت کروناویروس

به گزارش خبرگزاری فارس از شیراز، اعضای ستاد راهبردی پزشک خانواده شهری استان فارس، چهارشنبه ۱۷ اردیبهشت، موضوع اختیاری شدن استفاده از این خدمت را از ابتدای خرداد امسال در سطح استان، تصویب شد.

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی شیراز در این جلسه گفت: ستاد راهبردی پزشک خانواده، یکی از جلسات مهم تصمیم گیری پزشک خانواده است که پس از ستاد اجرایی استان که در دانشگاه تشکیل می شود، در استانداری زیر نظر استاندار برگزار و تصمیم گیری های کلان استانی گرفته می شود.

همتی سه محور این نشست را اختیاری شدن پزشکان خانواده از اول خرداد، سرانه پزشکان خانواده و مراقبان سلامت عنوان کرد  و اظهار داشت: با توجه به مصوبات قبلی ستاد اجرایی کشور مبنی بر اختیاری شدن پزشک خانواده شهری در استان، در این نشست بر اجرایی شده آن از اول خرداد سال جاری تاکید شد.

وی ادامه داد: پزشکان خانواده ای که تمایل دارند در برنامه پزشک خانواده به فعالیت خود ادامه دهند، باید ضوابط دانشگاه را اجرا کنند و پزشکان خانواده ای که مایل به خروج از برنامه هستند می توانند با همان تعرفه ۳۰ به ۷۰ به مردم در مطب های خود خدمات ارایه دهند.

معاون بهداشت دانشگاه از پیگیری کامل دانشگاه برای رفع چالش های موجود در حوزه پزشکان خانواده و مراقبان سلامت به ویژه موضوع پرداختی ها به صورت سرانه خبر داد.

 همتی در خصوص مصوبات شورای عالی بیمه، حقوق مراقبان سلامت، جلسات دانشگاه، امور مراقبان سلامت، سرانه مراقبان سلامت و پزشکان خانواده، توضیحاتی ارایه داد.

درخشش فارس در مدیریت کروناویروس

رئیس دانشگاه علوم پزشکی شیراز، نیز با قدردانی از پزشکان خانواده و مراقبان سلامت در زمینه مبارزه با کروناویروس و غربالگری مردم استان، گفت: استان فارس در مدیریت کرونا ویروس در کشور خوش درخشید که این موفقیت علاوه بر همکاری مجموعه استانداری با دست اندرکاران حوزه سلامت، ، وجود پزشکان خانواده و مراقبان سلامت بوده است.

مهرزاد لطفی، تهیه ۲۵۵۹ تست کروناویروس در استان طی ۲۴ ساعت گذشته را در کشور بی نظیر خواند و افزود: از این تعداد بیش از هزار مورد آن در مراکز ۱۶ ساعته بوده است و این نشان دهنده تلاش پزشکان خانواده و مراقبان سلامت در مبارزه با بیماری کووید۱۹ است، البته مسئولان حوزه سلامت استان قدردان این مهم بوده و پیگیر مسایل و چالش های موجود در این حوزه هستند.

وی ادامه داد: مسئولان دانشگاه علوم پزشکی شیراز تلاش می‌کنند تا دغدغه پزشکان خانواده به ویژه مراقبان سلامت در خصوص تسهیلات، امکانات، حقوق و مزایا را رفع کنند.

اختیارات ستاد استانی، اختیاری شدن پزشک خانواده، ثبت اطلاعات در سامانه سیب و پرداختی های بیمه ای دیگر محورهای صحبت رییس دانشگاه علوم پزشکی شیراز در این نشست بود.

علوم پزشکی شیراز در مقابله با کروناویروس کار بزرگی انجام داد

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری فارس نیز با قدردانی از مجموعه دانشگاه علوم پزسکی شیراز به پاس فداکاری در مقابله با کروناویروس گفت: مجموعه دانشگاه علوم پزشکی شیراز کار بزرگی در امر مبارزه با بیماری کووید۱۹، غربالگری سلامت، اطلاع رسانی، آموزش و انجام تست انجام داده است، که این اقدام به عنوان یک حرکت ماندگار در استان ثبت شد.

سید احمد احمدی‌زاده با قدردانی از پزشکان خانواده و مراقبان سلامت در مقابله با کرونا به ویژه در غربالگری سلامت مردم استان، بر اختیاری شدن پزشک خانواده در استان از اول خرداد تاکید کرد و در خصوص دبیرخانه شورای امنیت، جداسازی سرانه مراقبان سلامت، قانون کار و طبقه بندی مشاغل، مصوبات استانی، توضیحاتی ارایه داد.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول