اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

سیاسی  /  تشکل های دانشگاهی

رزمایش کمک به نیازمندان باعث ایجاد هم افزایی و همگرایی در سطح ملی خواهد شد

یک فعال دانشجویی با اشاره به حضور تشکل‌های دانشجویی در رزمایش همدلی گفت: انجام رزمایش کمک به نیازمندان با هر نام و عنوانی و توسط هر شخص یا نهادی انجام شود باعث ایجاد هم افزایی و همگرایی در سطح ملی خواهد شد.

رزمایش کمک به نیازمندان باعث ایجاد هم افزایی و همگرایی در سطح ملی خواهد شد

پریا هاشم‌پور فعال دانشجویی و دبیر فرهنگی‌علمی تشکل دانشجویی یوسف زهرا (عج) دانشگاه آزاد اسلامی واحد فلاورجان در گفت‌وگو با خبرنگار دانشگاهی خبرگزاری فارس، با اشاره به سخنان مقام معظم رهبری برای برگزاری رزمایش گسترده مواسات، همدلی و کمک مومنانه به نیازمندان گفت: انصافا بعد از سخنان رهبر انقلاب همه اقشار جامعه برای کمک به نیازمندان پای کار آمدند.

وی افزود: در حال حاظر با شرایط کنونی  وظیفه هر فردی در جامعه این است که در هر جایگاهی که دارد در حد توان خودش به هموطنش کمک کند و به ندای رهبری لبیک بگوید.

این فعال دانشجویی تصریح کرد: کمک مردم و مسئولان به اقشار آسیب پذیر در این مقطع کنونی می‌تواند درسی برای همه ملت دنیا باشد.

هاشم پور اظهار داشت: انجام رزمایش کمک به نیازمندان با هر نام و عنوانی و توسط هر شخص یا نهادی، باعث ایجاد هم افزایی و همگرایی در سطح ملی خواهد شد که باید کمک سایر نهادها را به دنبال داشته باشد تا با بهره گیری از توان همه این ظرفیت ها همه مردم در کنار یکدیگر قرار گیرند.

وی گفت: تشکلهای دانشجویی و تمامی نهادها و اقشار مردم در این مدت اقدام به تهیه ماسک و لوازم بهداشتی و مایحتاج مردم به سرعت کرده اند و هیچ وقفه‌ای در کار وجود ندارد و مسلما این روند ادامه خواهد داشت  که کاری پسندیده و مایه مباهات است. تشکل‌های دانشجویی نشان داده‌اند هر کجا که به آنها اعتماد شده است، کارها را به مراتب بهتر از آنچه تصور می‌شد، به پیش برده اند.

این فعال دانشجویی با اشاره به اقدامات موثری که دانشجویان جهادی در استان اصفهان در زمینه‌های مختلف انجام داده‌اند، گفت: تشکل‌های دانشجویی با همکاری مردم و سایر نهادها در این ایام با ضدعفونی معابر، خیابان‌ها، اماکن و ایستگاه‌های ورودی به مبارزه با کرونا رفتند. 

وی افزود: همچنین با تلاش مردم و برخی نهادها تعداد 1250 بسته معیشتی شامل مرغ، برنج، روغن و گوشت به همراه یک بسته فرهنگی و بهداشتی تهیه شده که در مرحله اول از روز چهارشنبه 27 فروردین ماه در نقاط مختلف شهر بهارستان، سپاهان‌شهر و شهرک شهید کشوری بین افراد شناسایی شده توزیع شده است.

هاشم‌پور یادآور شد: در این میان کافه‌ای در اصفهان به پایگاهی برای کمک ‌رساندن به کسانی تبدیل شد که به دلیل شیوع ویروس کرونا از نظر اقتصادی آسیب دیده اند. افراد این کافه با استفاده از کمک‌های مردمی تعدادی از دستگاههای خود پرداز را ضدعفونی و تجهیز کرده‌اند و میان گروههای مختلف همچون پاکبانان، تاکسیران‌ها، اتوبوسران‌ها، کودکان کار و ...  بسته‌های ضدعفونی و بهداشتی توزیع کردند، همچنین در کنار این فعالیت‌ها در بیمارستان‌ها مواد ضدعفونی‌کننده و در میان خانواده‌های نیازمند مواد غذایی توزیع کردند.

وی گفت: این روزها که همه در گیرودار شیوع ویروس کرونا هستند، پاکبان ها در این شرایط پر خطر نیز دست از تلاش برنداشته و برای پاک نگه‌داشتن شهر جان خود را به خطر می اندازند. تصویر پر تکرار رها شدن دستکش‌ها و ماسک‌ها در گوشه و کنار خیابان ها، کار سخت رفتگران را دوچندان کرده و آنها را در معرض خطر قرار داده است. کارگران و پاکبانان نه امکان دورکاری دارند و نه از امکانات بهداشتی مناسب و به اندازه بهره مند هستند  و نه حتی همه مردم برای حمایت از آنها نظافت عمومی را رعایت می‌کنند. این زحمت کشان بی‌ادعای جامعه این روزها در خط مقدم مقابله با کرونا قرار دارند. حواسمان به قشر زحمت کشی که در این شرایط سخت بار سنگین نظافت شهر را به دوش می‌کشند، بیشتر باشد.

دبیر فرهنگی علمی تشکل یوسف زهرا (عج) ضمن قدردانی از کادر درمانی هم گفت: از تمامی اقشار گوناگون ملت شریف ایران که در رزمایش انسان دوستانه کمک مومنانه همکاری به عمل آورده‌اند، قدردانی کرده و آرزوی توفیقات روز افزون برای ایشان می‌نمایم. همچنین تقاضامندیم در این ایام، هوای پاکبانان عزیز را بیشتر داشته باشیم.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول