اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  فارس

حضور نمازگزاران با رعایت نکات بهداشتی در مساجد داراب میسر است/ممنوعیت تجمع در شب‌های قدر

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه داراب گفت: حضور نمازگزاران در مساجد داراب با رعایت کامل پروتکل‌های بهداشتی و حفظ فاصله اجتماعی میسر است.

حضور نمازگزاران با رعایت نکات بهداشتی در مساجد داراب میسر است/ممنوعیت تجمع در شب‌های قدر

 یدالله بهمنی در گفتگو با خبرنگار فارس در داراب اظهار داشت: با اعلام وضعیت سفید در شهرستان داراب، جلسه‌ای با حضور فرماندار، امام جمعه و مسئولان شبکه بهداشت شهرستان در دفتر امام جمعه برگزار و مقرر شد که مساجد در ماه مبارک رمضان بازگشایی شده و نمازگزاران با رعایت پروتکل‌های بهداشتی به نماز جماعت بپردازند.

وی ادامه داد: در این جلسه ابتدا با بازگشایی مساجد موافقت نشد اما پس از در نظر گرفتن جوانب مختلف، تصمیم‌گیری نهایی مبنی بر بازگشایی مساجد اعلام شده است.

بهمنی بابیان اینکه مساجد پیش از بازگشایی، توسط نیروهای شهرداری ضدعفونی می‌شوند، تاکید کرد: حضور نمازگزاران در مساجد با رعایت کامل پروتکل‌های بهداشتی، حفظ فاصله اجتماعی، الزام استفاده از ماسک و دستکش همچنین سجاده شخصی میسر است.

 رئیس اداره اوقاف و امور خیریه داراب خاطرنشان کرد: در شب‌های قدر نیز تجمع در مساجد ممنوع است و چنان چه جهت برگزاری مراسم احیا موافقت شود، مردم می‌توانند در حیاط مساجد و با نظارت بسیجیان در این مراسم شرکت کنند.

وی اضافه کرد: از روز گذشته، ۴۸ تن از نیروهای بسیجی در ۴۸ نقطه از مساجد فعال داراب مستقر می‌شوند و به کنترل وضعیت بهداشتی مساجد و رعایت حفظ فاصله اجتماعی نمازگزاران نظارت دارند.

بهمنی با اشاره به نحوه برگزاری برنامه‌های فرهنگی در ماه مبارک رمضان بیان کرد: امسال به جهت شیوع کرونا، برنامه‌های فرهنگی در قالب مجازی برگزار شده و از آنجا که هرسال بخش عمده این برنامه‌‌ها در بقاع متبرکه برگزار می‌شد و هنوز دستورالعملی برای بازگشایی بقاع وجود ندارد بنابراین امسال برنامه‌ای با حضور مردم نداشتیم.

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه داراب ضمن اشاره به کمک‌های همدلی و مومنانه در شهرستان داراب گفت: علاوه بر تهیه ارزاق برای نیازمندان، با تاکید فرماندار بخشودگی یا تخفیف اجاره‌بهای ۶۵ واحد تجاری که مالکیت آن بر عهده اداره اوقاف است به مدت دو ماه در دستور کار قرار گرفت.

 وی افزود: افرادی که دارای حق سرقفلی هستند مشمول این تخفیف نمی‌شوند اما مستاجران دیگر این واحدها مشمول معافیت شده‌اند.

به گزارش فارس، طبق اعلام ستاد نماز جمعه داراب، از فردا نماز جمعه در این شهرستان برگزار شده و نمازگزاران با حفظ فاصله ، رعایت نکات بهداشتی و با استفاده از ماسک، دستکش و سجاده شخصی می‌توانند در مراسم شرکت کنند.

گفتنی است نماز جمعه در این ایام ،در کوتاه‌ترین زمان و حداکثر 30 دقیقه به طول می‌انجامد.

انتهای پیام/983110

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول